Sloop Maria Goretti school van de baan

16 oktober 2008

Sloop Maria Goretti school van de baan

In Oss en omgeving komen vrij veel woningen en gebouwen voor, die gebouwd zijn in de stijl van de Bossche School. De Bossche School wordt gekenmerkt door zijn robuuste stijl, kleine ramen die in lijn liggen en afgewerkt met beton elementen die zichtbaar zijn en de daken die licht hellend zijn. Een voorbeeld is de Maria Goretti-school aan de Leeuwerikstraat in Oss .Al in april 2007 stelde raadslid Mari-Anne Marijnissen dat het gebouw niet afgebroken mocht worden. De sloop is nu van de baan.

maria goretti school

De Gorettischool (bezit van Brabant Wonen) als tijdsbeeld is volgens Projectleider Jos van Niftrik van Brabant Wonen het behouden waard. Hij licht toe dat een klaslokaal ongeveer 50 vierkante meter is. "Dat is groot genoeg voor een project van beschermd wonen." Daarbij gelden volgens hem regels die afwijken van het Bouwbesluit. De verdiepingsvloeren moeten bij huisvesting aan zwaardere eisen voldoen dan wanneer er wordt lesgegeven. "We kijken of we er iets mee kunnen."

Lees ook dit bericht