Democratie en overheid

30 maart 2022

Geen respect voor de kiezer in Oss

Foto: SP

VDG heeft een blokkade opgeworpen tegen de SP voor deelname in een coalitie, zonder inhoudelijk met de SP gesproken te hebben. Dit is gewoon oude machtspolitiek. De SP heeft een coalitie voorgesteld van VDG, SP en CDA. Dat doet recht aan de verkiezingsuitslag. De drie grootste partijen in Oss vormen een goede afspiegeling van de politieke verhoudingen tussen stad en de kernen en linkse, midden en rechtse politiek.  Daarmee zou de wethouders verdeling 2-2-1 worden.

26 februari 2022

De buurt is de basis!

Foto: SP

Het is belangrijk dat mensen zeggenschap hebben over hun eigen buurt. Daarom was de SP ook vandaag weer in de buurten van Oss te vinden. In Megen en in de Krinkelhoek gingen we de deuren langs en spraken we met bewoners over wat er speelt. Ook stonden we in het centrum van Oss vandaag.

28 januari 2022

SP presenteert verkiezingsprogramma op bijzondere wijze

Foto: SP

Op vrijdagmorgen 28 januari presenteerde de SP haar programma ‘Eerlijk en Sociaal’ voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Met de vertoning van een film van “de vliegende brigade” is de start van de campagne een feit. In de film crossen SP’ers van Het Wild naar Keent via alle kernen en stadjes om daar het verkiezingsprogramma te brengen. Om duidelijk te maken dat de SP oog en oor heeft voor álle Ossenaren.

8 december 2021

Wethouder van Orsouw weigert de gemeenteraad te informeren

Foto: SP

Burgemeester en wethouders hebben een informatieplicht naar de gemeente. Op 22 november 2021 heeft de fractie van de SP via de griffie het verzoek ingediend om de inzendingen van plannen voor Raadhuislaan Noord vertrouwelijk in te zien. Na lang aandringen blijft het college en/of de verantwoordelijk wethouder, weigeren om de stukken te overleggen.