Minimabeleid

18 oktober 2021

SP viert feest met Helpende Handen

Foto: SP

Op zondag 17 oktober, op wereldarmoededag, opende Helpende Handen met trots het nieuwe pand aan de Habsburgstraat. Het was een fantastische middag met veel belangstellenden vanuit organisaties en betrokkenen die zich inzetten voor armoedebestrijding in Oss. De SP was deze middag aanwezig om iedereen te voorzien van een heerlijk kopje tomatensoep.

2 maart 2021

Vragen bij huisvesting arbeidsmigranten in het City Hotel

Sinds de verkoop van het City Hotel aan de Raadhuislaan in Oss is er onrust over de bestemming van het pand. De nieuwe eigenaar weigert tot op heden informatie te verschaffen over het al dan niet huisvesten van arbeidsmigranten. SP-raadslid Bas van der Voort heeft daar de nodige vragen over.

12 november 2020

SP op de bres voor mensen met de smalle beurs, de natuur en BOA’s

Foto: SP

Donderdag 12 november wordt in de gemeenteraad beslist over de begroting voor het jaar 2021. De SP dient verschillende moties met voorstellen tot verbetering.

26 juni 2020

SP Oss in actie voor hoger minimumloon

De FNV voert in 47 gemeenten actie voor een verhoging van het minimumuurloon naar € 14. Natuurlijk gaan de gemeenteraden daar niet over, maar we kunnen de werkende armen vanuit lokaal niveau wel een politieke steun geven. Dat doet Osse SP dan ook graag. Daarnaast is het ook van belang voor het welzijn van mensen in Oss met een laag inkomen en voor het terugbrengen van het aantal kinderen dat opgroeit in armoede.

21 december 2019

SP maakt zestig gezinnen blij met Kerst

Foto: SP

Vrijdag 20 december heerste er een gezellige drukte in het partijgebouw van de SP. Met 10 vrijwilligers werden er 60 Kerstpakketten ingepakt. Deze pakketten zijn bestemd voor ouders van kinderen die gebruik maken van het Nationaal Jeugdontbijt Oss. Deze stichting brengt wekelijks negentig ontbijtpakketten voor zestig gezinnen rond in Oss. Hun uitgangspunt is dat er geen kind zonder ontbijt naar school hoeft te gaan.

24 juli 2016

Laagdrempelige opvang dak en thuislozen

Voor dak- en thuislozen is er geen goede opvang in Oss. De SP wil voor deze mensen een aparte opvang met mogelijkheden om te wassen, te douchen en eventueel dagbesteding te hebben. Dit voorstel is ook door de raad aangenomen.

Lees hier de motie

16 december 2013

COLLEGE NEEMT AANBEVELINGEN SP INZAKE RE-INTEGRATIECENTRUM DE ROTONDE OVER

Mahmut ErciyasIn november publiceerde de SP een kritisch rapport over re-integratiecentrum De Rotonde, met de titel Werkers van De Rotonde aan het woord. De SP deed daarin tal van aanbevelingen om onder meer de arbeidsomstandigheden en de communicatie met en bejegening van bijstandsgerechtigden te verbeteren. Het college van burgemeester en wethouders neemt nu vrijwel alle aanbevelingen van de SP over.