Verkeer en vervoer

3 februari 2019

Bewoners willen bus in 't Wild

Foto: SP

Met ingang van 9 december 2018 is de dienstregeling van de buslijnen 662 en 262 gewijzigd. Door deze wijziging stopt er geen Arriva-bus meer in ‘t Wild. De inwoners van ‘t Wild is niets gevraagd en moeten voortaan op een of andere manier de 7-8 km naar Maren-Kessel overbruggen, om daar op de bus te stappen naar Oss. Met de bus naar den Bosch  kan helemaal niet meer.

5 oktober 2018

SP voor behoud fietsenstalling Spoorlaan

Foto: Brabands Dagblad / Google afbeeldingen

De Omgevingsdienst komt mogelijk naar Oss. Met de komst van deze overheidsinstelling zouden het Oude Theater en de fietsenstalling bij het NS station plaats moeten maken voor een nieuw gebouw.

Stoplichten en paaltjes

Veel stoplichten zijn niet of slecht afgesteld op fietsers. We passen zoveel mogelijk stoplichten aan voor een soepele en veilige doorstroming van fietsers. Er komen regensensoren, zodat fietsers bij slecht weer eerder groen krijgen. Onnodige paaltjes halen we weg.

Station in Berghem

Berghem heeft 10.000 inwoners. Tijd dat er een station komt.

Openbaar vervoer

Het openbaar vervoer moet overeind blijven. Een grote gemeente vraagt ook om goede bereikbaarheid. Dat betekent openbaar vervoer dat de hele stadsregio rond Oss bedient. Tegelijk zien we buslijnen verdwijnen en lijkt ook het deur-tot-deur vervoer door afnemende provinciale subsidie af te kalven. Initiatieven richting provincie die deze afkalving keren worden door de SP krachtig ondersteund.

Maasveren

De Maasveren zijn belangrijk voor scholieren, woon-werk verkeer en sociale contacten. De Maaskant mag geen uithoek worden. Daarom strijden wij voor behoud van de Maasveren en dringen er bij de gemeente en de provincie op aan om hun verantwoordelijkheid te nemen op het moment dat de dienstverlening dreigt te verslechteren.

Fietspaden

De gemeente zorgt voor een netwerk van goed onderhouden fietspaden en fiets­straten. Het fietspad tussen Oss en Lith langs de Kennedybaan moet zo snel mogelijk worden verbreed en verbeterd. Ook moeten er betere fietspaden richting centrum, station en sportvelden komen.