11 mei 2020

SP Oss wil onderzoek naar luchtkwaliteit en coronavirus

Foto: SP

Steeds vaker wordt het verband gelegd tussen slechte luchtkwaliteit en luchtweginfecties. Na de Q-koorts epidemie die vanaf 2007 in deze regio veel slachtoffers maakte nam de onrust over de gevolgen van de intensieve landbouw op de volksgezondheid toe. De laatste jaren wordt hiernaar steeds meer onderzoek gedaan. In Oost-Brabant is nu door de coronavirus pandemie onrust ontstaan over het vaak ernstige verloop van coronavirus infecties in deze regio.

30 januari 2020

Vuurwerk

Foto: SP

Afgelopen raadsvergadering verwoordde Bas vd Voort het SP standpunt over vuurwerk en het terugdringen van vuurwerkoverlast.

19 november 2019

Nog veel vragen over duurzame energie

Foto: SP

De komende jaren zullen kolen en gas plaats moeten maken voor wind- zonne-energie. Gemeenten moeten ook bijdragen leveren en de bouw van windmolens en plaatsing van zonnepanelen mogelijk maken. Dat gaat volgens de SP niet zoals dat zou moeten. Er is nog veel onduidelijk hoe de overgang het beste geregeld moet worden. Daarnaast profiteren de inwoners veel te weinig van de opbrengsten van wind- en zonne-energie terwijl zij door belastingmaatregelen wel de rekening betalen. SP-raadslid Adrie Geerts en SP-Tweede Kamerlid Henk van Gerven houden de vinger nauwgezet aan de pols en stelden onderstaande vragen aan het college van Oss en de minister.

28 februari 2019

SP wil behoud Straatcoaches in Oss

Foto: SP

Naar aanleiding van de onrust in de Schadewijk in het najaar van 2018 is het project Straatcoaches gestart. In deze periode was de overlast op straat relatief laag maar desondanks heeft het project in Oss goed resultaat opgeleverd.

15 februari 2019

Marie-Therese op pad met de straatcoach.

Foto: SP

SP raadslid Marie-Therese Janssen is een avond op stap gegaan met de straatcoaches in de Schadewijk. Ze liepen door de buurt en spraken met bewoners. Sinds de komst van de straatcoaches is het rustiger geworden in de Schadewijk.

Politie

Wij blijven ons inzetten voor een veilige samenleving. Wij blijven ons richten op ondermijnende criminaliteit en drugsdumpingen.

Brandweer

De kwaliteit van de brandweer moet goed zijn. De bezuinigingen hebben de brandweerzorg ernstig onder druk gezet. De brandweerorganisatie moet weer op orde worden gebracht.

BOA’s (Buitengewone Opsporings Ambtenaren)

Hoewel cameratoezicht zinnig kan zijn moeten we vooral investeren in onze Buitengewone Opsporingsambternaren (BOA’s) en het jongerenwerk.