Gemeenteraad

9 februari 2024

Nieuw overleg bouwplannen Sibeliuspark

Foto: SP

Tijden veranderen. Vijftien jaar geleden vond men het Sibeliuspark te groot, te leeg en te saai. Het park moest kleiner worden en mooier. Besloten werd op diverse plekken woningbouw toe te staan en de rest opnieuw in te richten. Maar corona, klimaatverandering en de behoefte aan buitenlucht hebben geleid tot een herwaardering van groen en stadsparken. Omwonenden lopen dan ook te hoop tegen plannen om bomen te kappen of woningen te bouwen in het groen. Op initiatief van de SP heeft de gemeenteraad van Oss unaniem een motie aangenomen om de plannen voor woningbouw in het Sibeliuspark opnieuw tegen het licht te houden.

28 november 2023

Fietspad in Berghem onberijdbaar

Foto: SP

Fietsen is gezond en leidt tot minder drukte op de wegen en minder geluidsoverlast voor omwonenden. Daarom is het belangrijk dat fietspaden uitnodigend en comfortabel zijn. Dat zou ook moeten gelden voor de fietspaden langs de Julianastraat en Burgemeester van Erpstraat in Berghem. Want die zijn belangrijk voor woon-werk verkeer, voor bezoekers van winkels en horeca, voor schoolgaande kinderen en recreanten. De SP heeft niet de indruk dat dit belang door de wethouder wordt onderkend. SP-raadslid Adrie Geerts heeft daarom vragen gesteld.

29 oktober 2023

Geen plek voor coronavaccinaties in Oss

Foto: Spencer Davis / Unsplash.com

Op dit moment krijgen veel senioren een uitnodiging voor een Coronaprik. De locaties die voor Ossenaren beschikbaar zijn, zijn o.a. Den Bosch, Veghel, Druten en Tiel. Deze locaties zijn gevestigd op plaatsen die niet of zeer moeilijk met het openbaar vervoer bereikbaar zijn. Waarom kan de locatie in Berghem niet tijdelijk ingericht worden? Zijn er andere locaties geschikt in de directe omgeving om de prik te halen? Waarom kan de vaccinatie niet gecombineerd worden met de griepprik?

16 oktober 2023

Hoe verder met gedupeerden na faillissement Ralpo?

Foto: Brett Jordan / Unsplash.com

Onlangs is glaszettersbedrijf Ralpo failliet gegaan. De kans is groot dat cliënten, die aanbetalingen hadden gedaan, naar hun geld kunnen fluiten.
SP-raadslid Jelle van der Vliet: “Het is te gek voor woorden, dat de gemeente een bedrijf heeft aangeprezen, dat in het verleden al een aantal keren failliet is gegaan. Nu zitten veel gedupeerden met de gebakken peren!”

5 oktober 2023

Moeten de straten opnieuw open in Oss?

Foto: Umberto / unsplash.com

Met verbazing heeft de SP kennis genomen van het initiatief van KPN om 175 kilometer sleuven te gaan graven in de stad voor opnieuw een aanleg van glasvezelverbindingen. Net nu de overlast van de aanleg van het glasvezelnetwerk van E-Fiber (onderdeel van Open Dutch Fiber) achter de rug is. De SP ontvangt veel klachten over overlast en problemen rondom de aanleg van alweer een nieuw glasvezelnet in Oss.