Volkshuisvesting

10 juli 2024

Huurderscomité ‘Geen Roofbouw’ opgericht

Foto: SP

Bizarre plannen van BrabantWonen om 56 sociale huurwoningen in Roofvogelwijk te slopen
De emoties en verontwaardiging spatten er vanaf. Onbegrip en ongeloof. Hoe is het toch mogelijk dat BrabantWonen onze woningen wil slopen, terwijl ze in 2023 nog volop plannen voorlegde voor renovatie en verduurzaming van de woningen? Dat vragen tientallen huurders uit de Roofvogelwijk zich af tijdens de oprichtingsvergadering van het huurderscomité ‘Geen Roofbouw’. Wat voor spel speelt BrabantWonen hier?

28 juni 2024

Waarom luisteren we niet naar de bewoners in de Vogelwijk die hun woningen willen behouden?

Foto: SP

Onvermoeibaar bleef SP-raadslid Adrie Geerts zich tijdens de raadsvergadering inzetten voor het behoud van de mooie sociale huurwoningen met tuin in de Vogelwijk. Hij uitte scherpe kritiek op het beleid van Brabant Wonen: “We moeten blij zijn met bewoners die zich thuis voelen in de wijk, die zorgen voor sociale controle en die er graag willen blijven wonen. Zij vormen de ruggengraat van de gemeenschap. Keihard nodig in deze tijd. Dan moet je niet plompverloren een brief in de bus stoppen dat hun huizen gesloopt gaan worden.”

20 juni 2024

SP wil Zwaluwstraat open houden

Foto: SP

In de nieuwbouwplannen voor de Schadewijk tussen de Vijversingel en de Lijsterlaan wordt voorgesteld om de Zwaluwstraat af te sluiten. In dat geval wordt  de Leeuwerikstraat dus een doodlopende weg. Geen goed idee vindt de SP. De Merelstraat wordt hierdoor ontsluitingsweg. Deze weg gaat dwars door het nieuw geplande Koekoekspark. Kinderen kunnen daar dan niet veilig spelen.