Cultuur

16 mei 2022

SP steunt de Clarissen in Megen

Foto: SP

We hadden een mooi actieweekend voor het Clarissenklooster in Megen op 14 en 15 mei. Zaterdag waren we aanwezig bij "Beleef Megen", een evenement waar alle Megense verenigingen en organisaties zich presenteren. Op het zonovergoten sportveld van RKSV Ulysses riepen we iedereen op om een kaartje te ondertekenen met een steunbetuiging aan de Zusters Clarissen. Zondag tijdens Open Kloosterdag lagen de kaartjes klaar bij de Clarissen én de Franciscanen in Megen.

28 november 2021

Kunst- Cultuurprijs in Oss

Foto: Michael Afonso / unsplash.com

De SP heeft het voorstel gedaan om een kunst- en cultuurprijs in te stellen voor nieuwe, talentvolle kunstenaars als stimulans in hun ontwikkeling naar de top van de amateurkunst of op de drempel van een professionele carrière. De prijs kan ingezet worden in een breed cultureel gebied van onder andere muziek, beeldende kunst en de letteren.

19 november 2021

Van Groene Engel naar Kunst- en Cultuurprijs Oss

Foto: Michael Afonso / unsplash.com

De SP dient in de raad van 25 november een voorstel in om een Kunst- en Cultuurprijs in te stellen in onze gemeente. Het geld zou moeten komen van de opbrengst van de Groene Engel. Het gebouw, nu nog in bezit van de gemeente, gaat zeer waarschijnlijk over in particulier bezit, waarbij gewaarborgd is dat het een cultuurpodium blijft.