Cultuur

21 april 2019

Wat is er aan de hand met onze Engel?

Foto: SP

Als je de berichten in de media mag geloven staat de Groene Engel op de rand van een faillissement. Hoewel de situatie bij de Groene Engel zorgelijk is, lijkt een faillissement niet aan de orde. Afgelopen week kwam een rapport uit over de situatie bij de Groene Engel en werden voorstellen gedaan voor het herstel van het cultuurpodium. Hoewel de SP een groot deel van de analyse in het rapport onderschrijft zijn er een aantal gebeurtenissen waar vraagtekens bij te zetten zijn en die mogelijk bedreigingen kunnen zijn voor het voortbestaan van de Groene Engel. Om het één en ander beter te duiden wordt hier in het kort de situatie rondom de Groene Engel geschetst.

9 november 2018

SP fractie over Osse begroting

Foto: Gemeente Oss / Gemeente Oss

Donderdag 8 november is de eerste begroting van het VDG, CDA, VVD, BeterOss college in de gemeenteraad behandeld. SP fractievoorzitter Jan Zoll legde als eerste uit wat de SP van deze begroting vindt. Hier vindt u de inbreng van de SP en de voorstellen die de SP heeft ingediend.

31 augustus 2018

"Het Vierde Beeld": een topavond in de Groene Engel

Foto: SP

Omdat vorig jaar Het vierde Beeld door storm en regen letterlijk en figuurlijk in het water was gevallen en deze keer de weersvoorspelling ook weer bar en boos was, werd de uitvoering van Het Vierde Beeld in de Groene Engel gehouden.

28 augustus 2018

Het Vierde Beeld dit jaar in de Groene Engel

Foto: SP

Het culturele evenement Het Vierde Beeld is morgenavond niet bij de Grote Kerk, maar in de Groene Engel. De organisatie kiest voor deze optie vanwege de verwachte regenval. Vorig jaar ging het evenement helemaal niet door wegens hevig noodweer. "Is het twee maanden geweldig weer, krijg je dit", lacht organisator Wim van Dorst als een boer met kiespijn.

12 augustus 2018

Nieuwe kansen Het Vierde Beeld met Iers programma

Foto: SP

Ierland staat op woensdag 29 augustus centraal tijdens het culturele evenement 'Het Vierde Beeld'. Deze editie op het plein bij de Grote Kerk in Oss wordt een 'herkansing' voor het publiek, de artiesten én de organisatie. Het Vierde Beeld is een initiatief van de Osse SP. Doel is om cultuur letterlijk op straat te brengen.