Cultuur

6 juli 2024

Kadernota: Jeugdzorg, cultuur en reclameborden

Foto: SP

De gemeente maakt in het najaar de begroting op voor de komende jaren. Voor de zomer wordt in de Kadernota al gekeken of en hoeveel geld er is voor de komende jaren en waar het geld naar toe kan en moet. Voor de SP staan er drie onderwerpen voorop: De onbeheersbare kosten voor jeugdzorg, ondersteuning voor de cultuur en het besluit van het college om het gebruik van reclameborden in Oss te privatiseren.

4 juli 2024

Het Levenslied in 25 jaar Het Vierde Beeld

Foto: SP

Het cultuurevenement Het Vierde Beeld bestaat 25 jaar. Dat willen we op woensdagavond 28 augustus in het Barbarapark uitbeelden met Het Levenslied. Het levenslied heeft in onze samenleving in veel gedaanten een plek gevonden en past daarom bijzonder goed in de programmering van Het Vierde Beeld.

18 oktober 2023

Wow, Museum Jan Cunen is in de race voor de VriendenLoterij Museumprijs 2023!

Foto: SP

Wow, Museum Jan Cunen is in de race voor de @VriendenLoterij Museumprijs! Een klein museum met een eigen geluid. Doe je mee en help je Oss winnen?
Stem via https://bit.ly/JanCunen op ons museum en win zelf een mooie reis!

8 augustus 2023

'Oss Got Talent', programma Vierde Beeld 2023 bekend

Foto: SP

Woensdag 30 augustus vindt voor de de 24e keer de culturele manifestatie het Vierde Beeld plaats in het Barbara park, naast de Groene Engel. Voor dit jaar is gekozen voor het thema ‘Oss got talent’ en ze hebben een aantal bekende en minder bekende namen die hun wortels in Oss hebben, weten vast te leggen.
Woensdagavond 30 augustus Barbarapark in Oss, aanvang 20.30 uur, toegang is gratis, maar je kan natuurlijk altijd een vrijwillige bijdrage doen in de collectezakken.