Werk en inkomen

28 januari 2022

Bart van Kent stelt kamervragen over de Maasveren

Foto: SP

SP Tweede Kamerlid Bart van Kent heeft vragen gesteld aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat over het cao-conflict bij de Maasveren.

21 januari 2022

SP-kamerlid Bart van Kent in de bres voor schippers Maasveren

Foto: SP

SP-Tweede Kamerlid Bart van Kent was vandaag aanwezig bij de veerpont in Megen om de stakende schippers een hart onder de riem te steken. Bart van Kent: “We zien hier wat we ook elders in het land zien. Werkgevers die proberen een staking te breken door de vakbond buiten proberen te zetten. Hartverwarmend om te zien dat de schippers een front vormen en zich niet tegen elkaar laten uitspelen. In Den Haag ga ik me hard maken voor het behoud van de Maasveren.”

19 november 2021

SP wil garanties over de Maasveren

Foto: Wim van't Einde / unsplash.com

Sinds oktober 2021 is er sprake van een arbeidsconflict bij Stichting de Maasveren. De kern van dit conflict is dat de stichting de CAO-voorwaarden voor nieuwe medewerkers ernstig wil versoberen. Sinds 2013 is de CAO niet meer aangepast.

12 oktober 2021

Stopt Oss met inzet van IBN-medewerkers bij Bergoss parkeergarage?

Foto: Jan Zoll

De SP krijgt diverse signalen dat de inzet van IBN-medewerkers bij het fysiek toezichthouden in de Bergoss parkeergarage wordt beëindigd vanwege het feit dat het beheer van de Bergoss parkeergarage gaat worden uitbesteed aan een derde partij.

16 juli 2021

Lonen moeten omhoog. Nieuwe medewerkers Zwanenberg behandeld als tweederangs

Foto: SP

Vanmorgen aan de poort bij Zwanenberg de nieuwe Solidair krant verspreid. De SP wil hogere lonen, te beginnen bij het minimum. Als deze stijgen, stijgen de lonen die daarboven liggen mee en ook de hoogte van de uitkeringen en de AOW. Ook moeten flexbanen vervangen worden door vaste banen met zekerheid. Grote verontwaardiging is er bij de nieuwe Zwanenbergmedewerkers. Zij krijgen wel 400 euro netto minder dan de medewerkers die al een vast contract bij de oude werkgever Unilever/Unox hadden. Terwijl ze toch het zelfde werk doen.