De partij

31 augustus 2018

"Het Vierde Beeld": een topavond in de Groene Engel

Foto: SP

Omdat vorig jaar Het vierde Beeld door storm en regen letterlijk en figuurlijk in het water was gevallen en deze keer de weersvoorspelling ook weer bar en boos was, werd de uitvoering van Het Vierde Beeld in de Groene Engel gehouden.

28 augustus 2018

Het Vierde Beeld dit jaar in de Groene Engel

Foto: SP

Het culturele evenement Het Vierde Beeld is morgenavond niet bij de Grote Kerk, maar in de Groene Engel. De organisatie kiest voor deze optie vanwege de verwachte regenval. Vorig jaar ging het evenement helemaal niet door wegens hevig noodweer. "Is het twee maanden geweldig weer, krijg je dit", lacht organisator Wim van Dorst als een boer met kiespijn.

27 augustus 2018

Jan van Drie overleden

Op 6 juli is Jan van Drie, de rode dominee van Oss op 85-jarige leeftijd overleden. Jan van Drie was jarenlang lid van de SP en stond verschillende keren op de kieslijst voor de gemeenteraad. Jan zette zich met volle overtuiging in voor solidariteit en menswaardigheid. Ter nagedachtenis schreef dagblad Trouw een uitgebreid artikel over Jan van Drie. Hieronder kunt u dit artikel lezen.

17 juni 2018

OSS Speciaal in de bus

Foto: SP
Komende weken kunt U onze jaarlijkse SP krant "Oss Speciaal" in de bus verwachten.  Hier kunt u vast zien wat de inhoud is.
29 maart 2018

Henk van Gerven keert terug in de Tweede Kamer

Foto: SP

Henk van Gerven wordt volgende week weer beëdigd als kamerlid. Hij keert terug in de Kamer vanwege het onverwachte afscheid van Nine Kooiman.

Henk van Gerven: “Het is een enorme eer om weer als Tweede Kamerlid aan de slag te mogen gaan.”

Van Gerven gaat tijdelijk het raadslidmaatschap combineren met het Kamerlidmaatschap.

“Het is nu een erg spannende en drukke tijd hier in Oss met de coalitieonderhandelingen. Deze wil ik netjes afronden.”

25 maart 2018

Zilveren Tomaat voor Albert Arends

Op een feestelijke bestuursvergadering werd Albert Arends gisteravond in het zonnetje gezet. Hij kreeg van fractieleider Jan Zoll een zilveren tomaat opgespeld.

29 januari 2018

Osse SP-ers op het congres

Op het congres ‘Voor Elkaar’ van de SP in Hilversum is onze afdelingsvoorzitter Henk van Gerven gekozen in het landelijk bestuur van de SP.

Foto: SP

Henk van Gerven: “Ik ben erg blij met het vertrouwen dat leden uit het hele land in mij hebben gesteld. Ik ga mijn uiterste best doen om dat vertrouwen niet te beschamen.”

In Oss heeft de afdeling het laatste half jaar 50 nieuwe leden ingeschreven. Henk van Gerven: “Er is veel sympathie voor de SP onder de mensen. Wij zijn de partij van de hoop voor die mensen die vinden dat wij er niet alleen voor onszelf maar juist ook voor elkaar moeten zijn.”