Zorg

16 juli 2021

SP-motie over borstonderzoek vrouwen aangenomen

Foto: angiola harry / unsplash.com

In de raad van 15 juli is de motie van de SP “Borstonderzoek vrouwen weer zo spoedig mogelijk naar twee jaar” aangenomen. Onlangs is in Den Haag besloten het borstonderzoek naar kanker bij vrouwen boven de 50 jaar niet twee-jaarlijks maar voorlopig drie-jaarlijks te laten plaatsvinden.

19 mei 2021

Vaccinatiemogelijkheid arbeidsmigranten

Foto: Daniel Schludi / Unsplash

Het is van belang om zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Een hoge vaccinatiegraad biedt bescherming tegen een ernstig ziekteverloop, veroorzaakt door COVID-19 en draagt bij aan het afbouwen van de corona-maatregelen. Het is zodoende van belang om ook moeilijk bereikbare groepen te vaccineren. Arbeidsmigranten zijn over het algemeen lastig(er) te bereiken. Gezien het grote maatschappelijke belang om deze groep ook de mogelijkheid tot vaccinatie aan te bieden, stelt de SP vragen aan het gemeentebestuur van Oss.

12 mei 2021

Attentie op de Dag van de Verpleging

Foto: SP

De SP liet de Dag van de Verpleging niet zo maar voorbijgaan. Een jaar geleden klapten we met alle Nederlanders om de medewerkers in de verpleging en de zorg te ondersteunen. Nu, een jaar later, is de werkdruk in de verpleging en de verzorging nog steeds heel hoog. Het personeel moet veel overuren maken, vakanties kunnen niet altijd opgenomen worden en een loonsverhoging is ook nog niet doorgevoerd. Kortom de zorg blijft onder druk staan.

30 november 2020

Een schoen voor Poen

Foto: SP

SP-afdeling Oss heeft op woensdag 2 december een ‘Schoen voor Poen’ gebracht bij De Wellen, Huize Katwijk en Ministershof. Een symbolische schoen gevuld met Sinterklaas-lekkernijen als hart onder de riem én als blijk van grote waardering voor de inzet van de zorgverleners in deze bijzondere tijden.

26 november 2020

Vragen over ‘t Zicht

Foto: SP

Zorggroep ’t Zicht heeft regelmatig op de politieke agenda gestaan. Meerdere keren waren er vragen over het zorginhoudelijke beleid. De SP is verbaasd dat er nu een uitbreiding komt op de huidige locatie van 't Zicht. De SP vraagt zich af of nog wel voldoende duidelijkheid en zekerheid is over goede zorg. Deze vragen heeft SP-raadslid Marie-Therese Janssen aan de verantwoordelijk wethouder gesteld.