Natuur en Milieu

6 juli 2024

Kadernota: Jeugdzorg, cultuur en reclameborden

Foto: SP

De gemeente maakt in het najaar de begroting op voor de komende jaren. Voor de zomer wordt in de Kadernota al gekeken of en hoeveel geld er is voor de komende jaren en waar het geld naar toe kan en moet. Voor de SP staan er drie onderwerpen voorop: De onbeheersbare kosten voor jeugdzorg, ondersteuning voor de cultuur en het besluit van het college om het gebruik van reclameborden in Oss te privatiseren.

6 juli 2024

SP bezorgd over de vogels in de ‘Duurzame Polder’

Foto: SP

Al vijf jaar wordt van alles onderzocht over de invloed van windmolens in de polder tussen Oss en Den Bosch. Maar de vogels komen er nog steeds bekaaid af. Terwijl dit gebied toch het belangrijkste weidevogelgebied in Brabant is. En ook een populair rustgebied voor allerlei trekvogels. De SP wil meer duidelijkheid.

13 mei 2024

Zandwinning Hamelspoel: "IS MIDDEL ERGER DAN DE KWAAL?"

Foto: SP

Koninklijke Smals NV wil de Hamelspoel in Herpen gaan gebruiken voor zandwinning. De SP verwacht dat dit veel overlast gaat geven voor de omgeving en vraagt zich af of het middel niet erger is dan de kwaal.

9 februari 2024

Nieuw overleg bouwplannen Sibeliuspark

Foto: SP

Tijden veranderen. Vijftien jaar geleden vond men het Sibeliuspark te groot, te leeg en te saai. Het park moest kleiner worden en mooier. Besloten werd op diverse plekken woningbouw toe te staan en de rest opnieuw in te richten. Maar corona, klimaatverandering en de behoefte aan buitenlucht hebben geleid tot een herwaardering van groen en stadsparken. Omwonenden lopen dan ook te hoop tegen plannen om bomen te kappen of woningen te bouwen in het groen. Op initiatief van de SP heeft de gemeenteraad van Oss unaniem een motie aangenomen om de plannen voor woningbouw in het Sibeliuspark opnieuw tegen het licht te houden.