Jeugd

9 januari 2020

Vragen bij de sluiting van jeugdzorghuis

Foto: SP

Helaas hebben wij het bericht gekregen dat Jeugdzorgorganisatie Oosterpoort een van de huizen waar jongeren wonen in de Bachlaan in Heesch moet gaan sluiten. Voor de SP is dit aanleiding om kritische vragen te stellen en onze zorg uit te spreken.

24 december 2019

Jeugdzorg in de knel

Foto: SP

In een stuk in het Brabants Dagblad over twee pagina's schetst onder andere SP-raadslid Marie-Therese Janssen een somber beeld van de jeugdzorg.
Marie-Therese Janssen: "Wat kunnen raadsleden met jeugdzorg?, helemaal niks”. "We zitten gevangen in een fuik waar we niet meer uitkomen"

21 december 2019

SP maakt zestig gezinnen blij met Kerst

Foto: SP

Vrijdag 20 december heerste er een gezellige drukte in het partijgebouw van de SP. Met 10 vrijwilligers werden er 60 Kerstpakketten ingepakt. Deze pakketten zijn bestemd voor ouders van kinderen die gebruik maken van het Nationaal Jeugdontbijt Oss. Deze stichting brengt wekelijks negentig ontbijtpakketten voor zestig gezinnen rond in Oss. Hun uitgangspunt is dat er geen kind zonder ontbijt naar school hoeft te gaan.

21 november 2019

Kinderlintjes uitgereikt aan 20 kinderen

Foto: SP

Op 20 november, de dag van de rechten van het kind, zijn er aan 20 kinderen lintjes uitgereikt door burgemeester Wobine Buijs-Glaudemans. De lintjes gingen naar: Stacey Bos, Chaira Josemans, Kyana Kuster, Kyran Zwiers, Meie van der Heijden, Vera van Roessel, Iris van Roessel, Melissa van Doleweerd, Colin van de Brink, Alan van de Brink, Zenda Okyay, Yvo van Kuyvenhoven, Sven Muralter, Vince Graffelman, Quinty Hamers, Daimon van der Heijden, Leonard Oti, Lucas Willemse, Kallima van der Linden en June van der Linden.

24 oktober 2019

SP voorstel voor individuele studietoeslag aangenomen

Foto: SP

De Individuele Studietoeslag is een financiële ondersteuning voor studenten die vanwege hun medische beperking geen bijbaan kunnen hebben. Het niet kunnen hebben van een bijbaan heeft grote gevolgen voor deze studenten: zij missen inkomsten, sociale contacten, kunnen minder goed meedoen in de samenleving en hebben een groter risico op armoede en schulden. Namens de SP diende Bas van der Voort tijdens de gemeenteraadsvergadering van 24 oktober een voorstel in om dit bedrag te verhogen naar 300 per maand. Alleen BeterOss stemde tegen.

6 oktober 2019

Hoe wordt extra geld van het kabinet voor de jeugdzorg besteed in Oss?

Foto: SP

Uit onderzoek blijkt dat steeds meer jongeren in Nederland jeugdhulp krijgen en daardoor veel gemeenten met financiële tekorten te maken krijgen. Zo ook de gemeente Oss. De SP is erg benieuwd hoe dit extra geld in de regio Noordoost-Brabant wordt besteed.