Ouderen

6 december 2022

8 december kijkmiddag zorgbuurthuis ‘t Hageltje

Foto: SP

Het is inmiddels drie jaar geleden dat enkele initiatiefnemers samen met de inwoners van de wijk Schadewijk het besluit namen om een zorgbuurthuis te gaan realiseren. Het zorgbuurthuis is een plan van de SP en is in 2018 in de Tweede Kamer aangenomen.

10 februari 2022

Bouw Zorgbuurthuis gestart

Foto: SP

Op 10 februari heeft Ton Kemkens de sleutel in ontvangst genomen van ´t Hageltje. Volgende week gaan de broers Ton en Joep Kemkens aan de slag om het gebouw ´t Hageltje te verbouwen tot het eerste zorgbuurhuis ´t Hageltje in Oss. Het was een enorm proces om te komen tot waar we nu zijn. Een fantastische samenwerking met Patrimonium, Interzorg en de werkgroep (Marie Therese Janssen ,Jan van Kreij, Christa van Oorsouw en Joris van Hest). We volgen de verbouwing met grote belangstelling .

16 september 2021

Hoezo aanleunwoningen die nergens meer tegenaan leunen?

Foto: SP

Op donderdag 16 september is een groep bewoners van de aanleunwoningen 'de Pijler' in Geffen en hun familie in het Oude Klooster bij elkaar gekomen om samen met de SP de klachten te bespreken die de bewoners ervaren bij het wonen in de aanleunwoningen.

12 september 2021

Eerste zorgbuurthuis gepresenteerd

Foto: SP

Zondag 12 september presenteerde de SP op het vijverfestival in de Schadewijk de plannen voor Zorgbuurthuis 't Hageltje. De opzet van een Zorgbuurthuis is een initiatief van Lilian Marijnissen.
Een Zorgbuurthuis is een laagdrempelige woonplek waar met bewoners, de buurt en zorgverleners hulp en zorg geboden wordt. Met elkaar wordt de dagbesteding, zorg en hulp georganiseerd, samen met mantelzorgers en de buurt.