Ouderen

16 september 2021

Hoezo aanleunwoningen die nergens meer tegenaan leunen?

Foto: SP

Op donderdag 16 september is een groep bewoners van de aanleunwoningen 'de Pijler' in Geffen en hun familie in het Oude Klooster bij elkaar gekomen om samen met de SP de klachten te bespreken die de bewoners ervaren bij het wonen in de aanleunwoningen.

12 september 2021

Eerste zorgbuurthuis gepresenteerd

Foto: SP

Zondag 12 september presenteerde de SP op het vijverfestival in de Schadewijk de plannen voor Zorgbuurthuis 't Hageltje. De opzet van een Zorgbuurthuis is een initiatief van Lilian Marijnissen.
Een Zorgbuurthuis is een laagdrempelige woonplek waar met bewoners, de buurt en zorgverleners hulp en zorg geboden wordt. Met elkaar wordt de dagbesteding, zorg en hulp georganiseerd, samen met mantelzorgers en de buurt.

12 november 2020

SP op de bres voor mensen met de smalle beurs, de natuur en BOA’s

Foto: SP

Donderdag 12 november wordt in de gemeenteraad beslist over de begroting voor het jaar 2021. De SP dient verschillende moties met voorstellen tot verbetering.

30 augustus 2020

SP deelt ‘loonijsjes’ uit bij zorgcentra in Oss

Foto: SP

De SP heeft op 29 augustus 'loonijsjes' uitgedeeld bij Huize Katwijk/Vredehof, De Wellen en Ministershof in Oss. Zorgverleners verdienen onze grootste waardering. Tijdens de coronacrisis heeft heel Nederland terecht geapplaudisseerd. Maar daar mag het niet bij blijven.

17 juni 2020

is ingang Sterrebosflat wel coronaproof?

Foto: SP

Door de bouw van de nieuwe Iemhof is er een probleem ontstaan in de Sterrebosflat. Daar is nog maar één ingang beschikbaar voor de bewoners. De heeft klachten ontvangen over obstakels bij de ingang waardoor het vrijwel niet mogelijk is om voldoende afstand te bewaren tussen mensen. Ook komen in de hal veel mensen bij elkaar omdat daar de balie is, de brievenbussen en een wachtruimte voor de bus.

30 maart 2020

Toch weer gerommel in MBvO programma ONS Welzijn

Foto: SP

Tot onze grote verbazing ontvingen wij een brief van wethouder van Kessel over de veranderingen die op stapel staan bij de organisatie van “Meer Bewegen voor Ouderen” (MBvO). Door de eerdere toezeggingen van de wethouder om geen nieuwe veranderingen door te voeren blijkt ONS Welzijn daarmee toch aan de slag te gaan,

23 maart 2020

Maaltijden voor senioren.

Foto: SP

Nadat afgelopen week het bericht kwam dat BrabantZorg geen maaltijden meer uitgeeft voor de senioren in aanleunwoningen en senioren die regelmatig maaltijden gebruikten in de restaurants in de verzorgingshuizen, heeft ons SP raadslid Marie Therese Janssen bij de wethouder aan de bel getrokken.