18 februari 2022

SP biedt alternatief voor windturbines

Foto: SP

De SP heeft bij herhaling met cijfers aangetoond dat er wel degelijk goede alternatieven zijn voor de geplande windturbines in de Lithse Polder. Tot nu toe wordt slechts 15% van de Osse bedrijfsdaken benut voor zonnepanelen. Onderzoek heeft uitgewezen dat 40% procent van de daken geschikt is voor zonnepanelen en daarnaast is 45% van de daken geschikt te maken.
Donderdag 17 februari werd in de Commissie Ruimte de herijking aan de orde gesteld. Deze herijking is bedoeld om te bezien of het aantal van de geplande 10 windturbines in de Lithse polder herzien moet worden. Dit college van VDG, VVD, CDA en Beter Oss blijft pleiten voor 10 windmolens in de Lithse Polder. De SP zet hier grote vraagtekens bij. Raadslid Adrie Geerts ging in verweer en rekende voor dat het ook anders kan.

28 januari 2022

Bart van Kent stelt kamervragen over de Maasveren

Foto: SP

SP Tweede Kamerlid Bart van Kent heeft vragen gesteld aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat over het cao-conflict bij de Maasveren.

21 januari 2022

SP-kamerlid Bart van Kent in de bres voor schippers Maasveren

Foto: SP

SP-Tweede Kamerlid Bart van Kent was vandaag aanwezig bij de veerpont in Megen om de stakende schippers een hart onder de riem te steken. Bart van Kent: “We zien hier wat we ook elders in het land zien. Werkgevers die proberen een staking te breken door de vakbond buiten proberen te zetten. Hartverwarmend om te zien dat de schippers een front vormen en zich niet tegen elkaar laten uitspelen. In Den Haag ga ik me hard maken voor het behoud van de Maasveren.”

12 januari 2022

De strijd van de veermannen gaat door

Foto: SP

Het bestuur van de maasveren wil de lonen van toekomstige veermannen verlagen. In een goed draaiende economie en in een tijd van oplopende prijzen een zeer slecht plan. Terecht komen de veermannen, samen met de FNV, hier tegen in verzet. De SP steunt de actie van harte.

22 november 2021

Schippers Maasveren verdienen eerlijke CAO

Foto: SP

Sinds maandagochtend 22 november voeren de schippers actie bij de veerpont Megen-Appeltern. Het personeel is sinds oktober in conflict met het bestuur van Stichting de Maasveren. Het bestuur van de stichting wil de CAO ernstig versoberen.