27 september 2022

8 oktober koopkracht bijeenkomst met SP Tweede Kamerlid Bart van Kent.

Foto: SP

Iedereen merkt het in de supermarkt, aan de bezinepomp of aan de energierekening: de prijzen rijzen de pan uit. Ondertussen blijft ons inkomen achter, we gaan dus achteruit in koopkracht. Steeds meer mensen moeten elk dubbeltje omdraaien of kloppen aan bij de voedselbank. De armoede neemt toe. Maar genoeg is genoeg!

11 september 2022

Kom naar het Malieveld en laat een boodschap achter voor Mark Rutte

Foto: Ilse Driessen / unsplash.com

De prijzen voor brandstof, boodschappen en energie gaan door het dak gaan. Volgens het NIBUD komen 2,5 miljoen Nederlandse huishoudens in serieuze financiële problemen. Als de politiek en de energiebedrijven niet snel goede afspraken maken over consumenten die hun energierekening niet kunnen betalen, dan dreigen deze winter mogelijk massale afsluitingen. Daarom gaat de  Osse afdeling van de SP op zaterdag 17 september naar het Malieveld in Den Haag  voor een groot koopkracht protest. Meld u aan voor de gratis bus naar Den Haag op oss@sp.nl

8 september 2022

Meer Osse gezinnen krijgen energietoeslag

Foto: SP

De SP is blij dat meer gezinnen aanspraak kunnen maken op de energietoeslag. Marie-Therese Janssen, raadslid van de SP: 'Wat fijn dat het college het advies van de SP heeft overgenomen om ruim 900 gezinnen de energietoeslag van 1300 euro toe te kennen".

5 september 2022

Met de bus naar het Malieveld

Foto: SP

Op zaterdag 17 september is er een demonstratie ‘Kosten omlaag’ in Den Haag op het Malieveld. Het is de bedoeling om vóór Prinsjesdag iedereen te laten horen dat er vóór de winter moet worden ingegrepen. Vanuit het hele land vertrekken er bussen. Ook vanuit Oss. De gratis bus vertrekt om half 11 vanaf de parkeerplaats achter het gemeentehuis. U kunt zich aanmelden via: oss@sp.nl

18 februari 2022

SP biedt alternatief voor windturbines

Foto: SP

De SP heeft bij herhaling met cijfers aangetoond dat er wel degelijk goede alternatieven zijn voor de geplande windturbines in de Lithse Polder. Tot nu toe wordt slechts 15% van de Osse bedrijfsdaken benut voor zonnepanelen. Onderzoek heeft uitgewezen dat 40% procent van de daken geschikt is voor zonnepanelen en daarnaast is 45% van de daken geschikt te maken.
Donderdag 17 februari werd in de Commissie Ruimte de herijking aan de orde gesteld. Deze herijking is bedoeld om te bezien of het aantal van de geplande 10 windturbines in de Lithse polder herzien moet worden. Dit college van VDG, VVD, CDA en Beter Oss blijft pleiten voor 10 windmolens in de Lithse Polder. De SP zet hier grote vraagtekens bij. Raadslid Adrie Geerts ging in verweer en rekende voor dat het ook anders kan.

28 januari 2022

Bart van Kent stelt kamervragen over de Maasveren

Foto: SP

SP Tweede Kamerlid Bart van Kent heeft vragen gesteld aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat over het cao-conflict bij de Maasveren.

21 januari 2022

SP-kamerlid Bart van Kent in de bres voor schippers Maasveren

Foto: SP

SP-Tweede Kamerlid Bart van Kent was vandaag aanwezig bij de veerpont in Megen om de stakende schippers een hart onder de riem te steken. Bart van Kent: “We zien hier wat we ook elders in het land zien. Werkgevers die proberen een staking te breken door de vakbond buiten proberen te zetten. Hartverwarmend om te zien dat de schippers een front vormen en zich niet tegen elkaar laten uitspelen. In Den Haag ga ik me hard maken voor het behoud van de Maasveren.”