16 oktober 2023

Hoe verder met gedupeerden na faillissement Ralpo?

Foto: Brett Jordan / Unsplash.com

Onlangs is glaszettersbedrijf Ralpo failliet gegaan. De kans is groot dat cliënten, die aanbetalingen hadden gedaan, naar hun geld kunnen fluiten.
SP-raadslid Jelle van der Vliet: “Het is te gek voor woorden, dat de gemeente een bedrijf heeft aangeprezen, dat in het verleden al een aantal keren failliet is gegaan. Nu zitten veel gedupeerden met de gebakken peren!”

5 oktober 2023

Moeten de straten opnieuw open in Oss?

Foto: Umberto / unsplash.com

Met verbazing heeft de SP kennis genomen van het initiatief van KPN om 175 kilometer sleuven te gaan graven in de stad voor opnieuw een aanleg van glasvezelverbindingen. Net nu de overlast van de aanleg van het glasvezelnetwerk van E-Fiber (onderdeel van Open Dutch Fiber) achter de rug is. De SP ontvangt veel klachten over overlast en problemen rondom de aanleg van alweer een nieuw glasvezelnet in Oss.

8 september 2023

Prinsjesdagprotest tegen bezuinigingen en voor belasten rijken en recordwinsten

Foto: SP

De SP in Oss gaat met bewoners op 17 september naar het PrinsjesdagProtest in Den Haag. De partij is de afgelopen zomermaanden met duizenden mensen in gesprek gegaan over de hoge prijzen van de boodschappen en het levensonderhoud. Met name de stijgende kosten van de zorg, huur, energie, brandstof en openbaar vervoer waren onderwerp van gesprek. Het doel van het protest is om de stijgende prijzen te stoppen en geplande bezuinigingen op de zorg, de huren en het onderwijs van tafel te krijgen.

13 februari 2023

SP-leider Lilian Marijnissen komt met Humberto Tan naar Oss

Foto: SP

‘De winst van eerlijk delen’-tour komt naar Oss. Op donderdag 2 maart gaat Lilian Marijnissen in gesprek met Humberto Tan over haar recent verschenen boek 'De winst van eerlijk delen'. Een gesprek over de huidige tijd en de ideeën voor de toekomst. Singer-songwriter Niels Geusebroek (bekend van de hits 'Take Your Time Girl'en 'Year Of Summer') zorgt live voor de muziek.

23 januari 2023

Bedrijven moeten meer de hoogte in

Foto: Simone Hutsch / unsplash.com

Na jaren van stilstand is bedrijventerrein Vorstengrafdonk toch nog onverwacht snel volgebouwd. De opvolger, bedrijventerrein Heesch-West, heeft vertraging opgelopen bij de Raad van State. Dat is vervelend voor bedrijven die willen groeien of uitbreiden. Maar is er écht geen ruimte?