28 juli 2019

Steunbetuiging Den Bongerd

Foto: SP

“Voor sommige kinderen die wat meer zorg en aandacht nodig hebben is eigenlijk een speciale plek nodig. Een kleinschalige school, waar leerkrachten en leerlingen elkaar allemaal kennen, waar er meer continuïteit, veiligheid en aandacht is. Zoiets als we vroeger hadden, zoiets als Den Bongerd.”

22 juni 2019

Den Bongerd weer terug?

Foto: SP

Breed lachend kijkt Ton Siebers ons aan vanaf de foto bij het artikel over zijn pensioen in het Brabants Dagblad van donderdag 13 juni. Hoe bestaat het! Hij zou zijn ogen uit zijn hoofd moeten schamen. Hij maakte deel uit van de MR en stemde in met het sluiten van Den Bongerd.
In het artikel zegt hij: “Voor leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte is Den Bongerd gewoon de beste optie. Deze leerlingen onderbrengen in zogeheten koersklassen op reguliere scholen is de op één na beste optie.”

6 januari 2019

Individuele studietoeslag voor mensen met een arbeidsbeperking

Foto: SP

De SP vindt het belangrijk dat iedereen naar vermogen mee moet kunnen doen in de samenleving.
Studenten met een functiebeperking kunnen naast hun studie veelal geen (volwaardige) bijbaan hebben. Hierdoor lopen zij inkomsten mis, bouwen daardoor een hogere studieschuld op en kunnen dus niet, of in ieder geval moeilijker een studie volgen.

9 november 2018

SP fractie over Osse begroting

Foto: Gemeente Oss / Gemeente Oss

Donderdag 8 november is de eerste begroting van het VDG, CDA, VVD, BeterOss college in de gemeenteraad behandeld. SP fractievoorzitter Jan Zoll legde als eerste uit wat de SP van deze begroting vindt. Hier vindt u de inbreng van de SP en de voorstellen die de SP heeft ingediend.

5 oktober 2018

Wethouder van Geffen krijgt een Sprookjesboek

Foto: SP

“In een van uw reacties las ik dat wij in Oss in juni maar 2 thuiszitters hebben.  Mijn reactie was deze wethouder gelooft echt nog in sprookjes, want er zitten wel degelijk veel meer kinderen thuis, die zijn vastgelopen. Namens al deze ouders van deze thuiszitters en ouders die zich nu al zorgen maken over de toekomst van hun kinderen zonder den Bongerd, wil ik u dit sprookjesboek aanbieden.”

17 september 2018

Wethouder, "Den Bongerd moet blijven"

Foto: SP

Donderdagavond  20 september is er bij den Toei een reünie van oud Bongerdleerlingen. Voorafgaand aan dit feest is er een bijeenkomst in de hal van het gemeentehuis. Wethouder van Geffen zal toegesproken worden en hij krijgt iets aangeboden. Het college wordt gevraagd alles in het werk te stellen om Den Bongerd te behouden, desnoods in afgeslankte vorm. De SP zal later op de avond in de raad een motie indienen met die strekking.
Alle Ossenaren die hart voor Den Bongerd hebben, worden opgeroepen hierbij aanwezig te zijn.

27 augustus 2018

"Bongerd moet blijven" reünie

Foto: SP

Op donderdag 20 september is er een reünie voor alle  leerlingen, oud leerlingen, familie, docenten en oud docenten van Den Bongerd. Een gezellige reünie met wel een heel speciaal karakter. Deze reünie wil uitstralen dat Den Bongerd een begrip is in Oss en dat dat vooral zo moet blijven!
Deze school heeft haar waarde dubbel en dwars bewezen.
Het besluit dat Den Bongerd wordt opgeheven moet worden teruggedraaid. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald!

Passend onderwijs

Kinderen die wat meer aandacht en begeleiding nodig hebben krijgen deze op een kleinschalige school als Den Bongerd. Daarom moet Den Bongerd blijven.

Schoolverlaters

Samen met het onderwijs blijven we de schooluitval aanpakken: geen leerling gaat zonder startkwalificatie van school. Samen met het onderwijs en bedrijfsleven zorgen we voor voldoende stageplaatsen en alternatieve leerwerkroutes voor jongeren tot 27 jaar waarvoor het reguliere beroepsonderwijs geen optie is.

Onderwijs en arbeidsmarkt

We zetten in op een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Een (relevant) onderwijsdiploma biedt de meest effectieve bescherming tegen werkloosheid. De aanpak van taalachterstanden en andere onderwijsachterstanden zetten we onverminderd voort.