1 juli 2022

Prachtige Paul Peters-Tribuneloop na coronatijdperk

Foto: SP

Tweede Kamerlid Michiel van Nispen, dé sportwoordvoerder in de Tweede Kamer,  gaf het startschot bij de woensdag gehouden Paul Peters-Tribuneloop door het centrum van Oss. Voor het startschot vertelde hij over het belang van meer sport en bewegen.

27 juni 2022

SP Tweede Kamerlid Michiel van Nispen geeft startschot Paul Peters-Tribuneloop

Foto: SP

Woensdag 29 juni vindt de Paul Peters-Tribuneloop plaats door het centrum van Oss. Michiel van Nispen, woordvoerder Sport en Justitie van de SP in de Tweede Kamer, zal het startschot geven. Vervolgens zal hij ook zelf deelnemen aan dit sportevenement.

15 maart 2020

SP wil beter vervoer gehandicapte sporters

Foto: SP

Als gemeente willen we graag bijdragen aan het welzijn en geluk van onze inwoners. Dit kan door middel van sport, want sport en bewegen is voor een grote groep inwoners een belangrijke vrijetijdsinvulling. Het geeft plezier en ontspanning: het is een individueel goed dat voorziet in de welzijnsbehoefte.Toch is sportdeelname niet voor alle inwoners een vanzelfsprekendheid. Sportdeelname bij andersvalide inwoners blijft al jaren achter. Een groot knelpunt voor hen om te kunnen sporten is het vervoer.

31 mei 2019

Rapport over Neerloon, Overlangel en Keent moet openbaar

De inwoners van Neerloon, Overlangel en Keent zijn al enkele jaren bezig om een fatsoenlijke voorziening te krijgen voor sport en ontmoeten. Nu blijkt er al ruim een jaar een rapport te liggen over de verschillende mogelijkheden voor deze nieuwe voorziening. SP raadslid Bas van der Voort wil dat di rapport openbaar wordt gemaakt.

14 mei 2019

Start Paul Peters Tribuneloop door Lilian Marijnissen

Foto: SP

Op woensdag 15 mei wordt de Paul Peters Tribuneloop gehouden in het centrum van Oss. Deze loop (voorheen Tribuneloop) is vernoemd naar Paul Peters, een Osse SP’er van het eerste uur en initiatiefnemer van deze loop. Lilian Marijnissen, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer én Ossenaar, zal het startschot lossen voor de 10 km. Lilian heeft vele jaren naast Paul Peters in de gemeenteraad van Oss gezeten.

9 november 2018

SP fractie over Osse begroting

Foto: Gemeente Oss / Gemeente Oss

Donderdag 8 november is de eerste begroting van het VDG, CDA, VVD, BeterOss college in de gemeenteraad behandeld. SP fractievoorzitter Jan Zoll legde als eerste uit wat de SP van deze begroting vindt. Hier vindt u de inbreng van de SP en de voorstellen die de SP heeft ingediend.

Zwemdiploma

Oss is een waterrijke gemeente. Steeds meer kinderen kunnen minder goed zwemmen. Er moet in samenwerking tussen gemeente, scholen en het zwembad een goede zwemopleiding komen die voor iedereen toegankelijk is. In Oss mag geen leerling zonder een zwemdiploma van de basisschool.

Sportvelden

De overcapaciteit aan voetbalvelden binnen de gemeente is een feit. Samen met de voetbalverenigingen gaan wij een visie op voetbal in Oss ontwikkelen voor de middellange termijn. Gedwongen fusies tussen voetbalverenigingen sluiten we daarbij nadrukkelijk uit.

SEC

Het Sport Expertise Centrum blijft behouden voor Oss.