Waarom luisteren we niet naar de bewoners in de Vogelwijk die hun woningen willen behouden?

28 juni 2024

Foto: SP

Onvermoeibaar bleef SP-raadslid Adrie Geerts zich tijdens de raadsvergadering inzetten voor het behoud van de mooie sociale huurwoningen met tuin in de Vogelwijk. Hij uitte scherpe kritiek op het beleid van Brabant Wonen: “We moeten blij zijn met bewoners die zich thuis voelen in de wijk, die zorgen voor sociale controle en die er graag willen blijven wonen. Zij vormen de ruggengraat van de gemeenschap. Keihard nodig in deze tijd. Dan moet je niet plompverloren een brief in de bus stoppen dat hun huizen gesloopt gaan worden.”

“Waarom luisteren we niet naar deze bewoners?”, hield hij de Osse gemeenteraad voor. “En waarom zijn we niet trotser op ons cultuurhistorische erfgoed van met zorg gemetselde woningen?”

Aan het einde van het debat deed wethouder Van den Bergh (CDA) de toezegging dat hij nog met Brabant Wonen gaat praten om te kijken of niet een groot deel van de woningen behouden kan blijven. Het zou heel goed zijn als de bewoners die dat willen in hun geliefde huis in de Vogelwijk kunnen blijven wonen.