SP kiest kant van bewoners Oijense Zij

25 juni 2021

SP kiest kant van bewoners Oijense Zij

Acht bewoners van de Harnas en omgeving uit Oss kwamen donderdag 24 juni inspreken bij een bijeenkomst in het gemeentehuis. Zij zijn tegen het plan om een fietspad aan te leggen door het nieuwe natuurgebied dat grenst aan de Harnas. Jan Zoll, fractievoorzitter van de SP, overhandigde op diezelfde bijeenkomst een rapport aan wethouder van Orsouw van Beter Oss. Daarin stond de uitslag van een buurtonderzoek. Twee derde van de buurt is tegen het plan.

De insprekers betoogden dat zij in gesprek willen gaan met de gemeente over het plan. Maar niet op een manier dat zij kunnen tekenen bij het kruisje.
Jan Zoll: “Dit plan zou de drukte op de Singel 40-45 moeten oplossen. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat het maar een vermindering van verkeersdruk geeft van 2%. Wij staan achter de inwoners dat het dwaas zou zijn om het nieuwe fietspad door het natuurgebied aan te leggen. Wij willen dat de wethouder in gesprek gaat met de bewoners om samen een beter plan te maken. Een plan dat draagvlak heeft onder de omwonenden èn de knotwilgen, de bunzing en ijsvogels geen duimbreed in de weg zal leggen.”