Oss beste voor jongeren

23 november 2010

Oss beste voor jongeren

Als ex-voorzitter van de Jongerenraad schreef Lilian Marijnissen dit op haar weblog. We willen het u niet onthouden. Ook feliciteren wij bij deze onze SP wethouder Chris Ermers.

Lilian Marijnissen"Wow en weer een landelijke prijs voor Oss beleid! Eerder kreeg Oss al een landelijke prijs voor haar integratiebeleid, voor haar duurzaam inkoopbeleid, voor het duurzaamheidsproject rijden op aardgas, een prijs voor het meest innovatieve en meest belovende project Werkende Weg, een prijs voor

participatie en burgerschapszin van de stichting Opzoomer, een prijs voor het huisvestingsprotocol van bedrijven in Oss, maar nu dus als kers op de taart een prijs voor het jeugdbeleid! De gemeente Oss heeft het beste beleid van Nederland als het gaat om jongerenparticipatie. Dat vind ik natuurlijk helemaal top!

De prijs werd maandagmiddag uitgereikt door staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten van VWS tijdens een bijeenkomst in Utrecht. Naast Oss waren Rotterdam en Den Haag als laatsten in de race voor de prijs. Maar deze grote steden hebben het dus mooi af moeten leggen tegen Oss. Oss is zuinig op haar jongeren. Jongeren zijn belangrijk, ook wanneer ze niet mogen stemmen! Oss kende als een van de eerste in Nederland een jongerenraad waarin jongeren gevraagd en ongevraagd advies kunnen geven aan de gemeente. Zelf ben ik ook nog een tijdje voorzitter geweest van deze jongerenraad, dus ik ken het jongerenparticipatiebeleid van de gemeente goed. Mooi dat hier nu ook landelijke waardering voor is!

wethouder Chris Ermers en voorzitter jongerenraad nemen de beker in ontvangst van de staatssecretaris (foto: Gemeente Oss)

Overigens tel ik nu, vlak voor de verkiezingen van een nieuwe gemeenteraad, 7 landelijke prijzen voor dit Osse college, dat is toch niet verkeerd! Zou het daarom misschien ook zijn dat zoveel mensen tevreden zijn over dit college? Lees hier wat anderen van de SP in het college van Oss vinden."

Op Lilians weblog kan je reageren