Het Vierde Beeld Huilt

27 augustus 2010

Het Vierde Beeld Huilt

Het vierde beedld huiltWoensdagavond 1 september wordt het plein bij de Grote Kerk in Oss omgetoverd in een sfeervol openluchttheater met 500 stoelen. Het thema dit jaar is ‘Het vierde beeld Huilt’. Het levenslied staat die avond centraal.

Vanaf 20.30 uur zijn er optredens van artiesten zoals de osse smartlappers, de 4-tuoze matrozen en de nacht van de natte Zakdoek. De presentatie is in handen van ernest boving, de helft van het cabaret-duo Ernesto & Marcellino.

Op het plein wordt een bijzonder podium gebouwd waarin de kerk en beeldengroep op het kerkplein het decor vormen. Het publiek kan ook een drankje drinken.

Het vierde beeld is een initiatief van de SP en heeft tot doel jaarlijks een culturele activiteit op het prachtige plein te organiseren. In voorgaande jaren was er het volkstoneel-spektakel in 1999, de openluchtbioscoop in 2000, cabaret in 2001, Gerard van Maasakkers en Harry Sacksioni in 2002, opera in 2003, TAAL in 2004, Flamenco in 2005, Nederland-Belgie in 2006, Limburg in 2007 en ‘Stemmen’ en ‘Oh Oh Den Haag’ in 2008 en 2009.

De voorstelling is gratis, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Bekijk hier de aankondiging