SP-afdeling Oss kiest nieuw bestuur

17 april 2024

SP-afdeling Oss kiest nieuw bestuur

Foto: SP

In een drukbezochte ledenvergadering koos de SP-afdeling Oss dinsdag 16 april een nieuw bestuur. Oud voorzitter Henk van Gerven werd onlangs gekozen als regiovertegenwoordiger in Noord-Brabant noord-oost. Deze functie gaat niet goed samen met het voorzitterschap. Jan Zoll, ook huidig fractievoorzitter van de partij in de gemeenteraad, volgt hem op.

Jan bedankte Henk voor zijn bewezen diensten als voorzitter en kondigde plannen aan voor de toekomst. Om te beginnen worden er plannen ontwikkeld voor de komende Europese verkiezingen.

Als gast was Bas Maes aanwezig. Hij is de nieuwe SP-gedeputeerde in de provincie Noord-Brabant. Hij gaat zich inzetten om als provincie de klimaatdoelen te halen op een manier waarbij de opbrengsten van wind- en zonne-energieparken vooral ten goede komen aan de maatschappij. Daarnaast wil hij de middelen die voor cultuur bestemd zijn zó inzetten, dat het ten goede komt aan alle Brabanders.