Nieuw overleg bouwplannen Sibeliuspark

9 februari 2024

Nieuw overleg bouwplannen Sibeliuspark

Foto: SP

Tijden veranderen. Vijftien jaar geleden vond men het Sibeliuspark te groot, te leeg en te saai. Het park moest kleiner worden en mooier. Besloten werd op diverse plekken woningbouw toe te staan en de rest opnieuw in te richten. Maar corona, klimaatverandering en de behoefte aan buitenlucht hebben geleid tot een herwaardering van groen en stadsparken. Omwonenden lopen dan ook te hoop tegen plannen om bomen te kappen of woningen te bouwen in het groen. Op initiatief van de SP heeft de gemeenteraad van Oss unaniem een motie aangenomen om de plannen voor woningbouw in het Sibeliuspark opnieuw tegen het licht te houden.

Wethouder Sidney van den Bergh heeft toegezegd met de projectontwikkelaar te gaan praten. Wel gaf hij een winstwaarschuwing. Er liggen oude afspraken en die kunnen niet zomaar aan de kant worden geschoven. Maar het kan geen kwaad om daar met de bril van 2024 nog eens naar te kijken. De wethouder heeft beloofd om er bij de gemeenteraad op terug te komen.