Opkoopbescherming voor vijf wijken in Oss

7 oktober 2022

Opkoopbescherming voor vijf wijken in Oss

Foto: SP

Goed nieuws: donderdag 6 oktober is het voorstel voor een opkoopbescherming voor vijf wijken in Oss unaniem door de Osse gemeenteraad aangenomen. Een plan dat al in 2021  door de SP naar voren is gebracht.

Daarnaast hebben SP en PvdA in de gemeenteraad extra voorstellen ingediend om een opkoopbescherming voor mensen die een koopwoning zoeken uit te breiden voor meer woningen binnen de gehele gemeente Oss. Deze voorstellen zijn helaas door de coalitie en sommige oppositiepartijen van tafel geveegd. Zij twijfelden over de juridische onderbouwing en willen dat de gemeente “door het recht beschermd wordt”. SP-raadslid Quinten Braakman: “Wij houden liever de rug recht voor woningzoekenden in Oss dan te bezwijken voor juridisch koudwatervrees.” Wel zegde de wethouder toe kritisch naar de ontwikkelingen op de woningmarkt te blijven kijken en over een half jaar met een analyse van de nieuwe regeling te komen. De SP houdt dit ook nauwlettend in de gaten en blijft zich inzetten voor goede en betaalbare woonruimte voor de Osse inwoners.