Prachtige Paul Peters-Tribuneloop na coronatijdperk

1 juli 2022

Prachtige Paul Peters-Tribuneloop na coronatijdperk

Foto: SP

Tweede Kamerlid Michiel van Nispen, dé sportwoordvoerder in de Tweede Kamer,  gaf het startschot bij de woensdag gehouden Paul Peters-Tribuneloop door het centrum van Oss. Voor het startschot vertelde hij over het belang van meer sport en bewegen.

Veel deelname aan sport staat echter onder druk. Sportverenigingen verhogen de prijzen, sommige evenementen zijn er na jaren niet meer, soms ook omdat er niet voldoende vrijwilligers zijn. Daar moet de politiek meer aandacht voor hebben.

Hij prees alle vrijwilligers die dit evenement ieder jaar weer mogelijk maken. Speciale aandacht natuurlijk voor Paul Peters, initiatiefnemer van deze loop, helaas veel te vroeg overleden. “Een sportievere samenleving is een gezondere en een fijnere samenleving in de toekomst”, aldus Michiel van Nispen.

Diverse categorieën vanaf vijf jaar deden mee in een broeierig warme atmosfeer. Hulde voor alle geleverde prestaties van de sporters. In 2023 is het 40 jaar na de eerste Tribuneloop in 1983. Dat wordt vast ook weer iets speciaals.

De uitslagen van de verschillende onderdelen zijn:

Jeugd t/m 8 jaar (alleen jongens hebben gelopen)
1. Lars Heesakkers
2. Yop Hanegraaf