SP steunt de Clarissen in Megen

16 mei 2022

SP steunt de Clarissen in Megen

Foto: SP

We hadden een mooi actieweekend voor het Clarissenklooster in Megen op 14 en 15 mei. Zaterdag waren we aanwezig bij "Beleef Megen", een evenement waar alle Megense verenigingen en organisaties zich presenteren. Op het zonovergoten sportveld van RKSV Ulysses riepen we iedereen op om een kaartje te ondertekenen met een steunbetuiging aan de Zusters Clarissen. Zondag tijdens Open Kloosterdag lagen de kaartjes klaar bij de Clarissen én de Franciscanen in Megen.

SP-raadslid Marie-France van Oorsouw legt op Magus TV uit waarom de SP de Clarissen ondersteunt.

Foto: SP

Doel van de kaartjesactie is de gemeente Oss op te roepen deel te nemen in de toekomstplannen voor het klooster. Die plannen bestaan uit verduurzaming van de gebouwen en toekomstbestendige activiteiten voor de kloostergemeenschap. De gemeente heeft in 2018 een intentieovereenkomst ondertekend, maar maakt nu een terugtrekkende beweging, Onder andere de provincie Noord-Brabant wil meedoen, maar doet dat alleen als de gemeente hetzelfde doet. Met honderden ondertekende steunbetuigingen roepen de Megenaren en bezoekers van Megen de gemeente op om weer aan tafel te komen.