Eerste zorgbuurthuis gepresenteerd

12 september 2021

Eerste zorgbuurthuis gepresenteerd

Foto: SP

Zondag 12 september presenteerde de SP op het vijverfestival in de Schadewijk de plannen voor Zorgbuurthuis 't Hageltje. De opzet van een Zorgbuurthuis is een initiatief van Lilian Marijnissen.
Een Zorgbuurthuis is een laagdrempelige woonplek waar met bewoners, de buurt en zorgverleners hulp en zorg geboden wordt. Met elkaar wordt de dagbesteding, zorg en hulp georganiseerd, samen met mantelzorgers en de buurt.

SP Oss heeft samen met een werkgroep de afgelopen 3 jaren hard gewerkt om het initiatief vorm te geven. Naast de SP bestaat de werkgroep uit Interzorg, Patrimonium en de gemeente Oss. Nu zijn we zover dat we de concrete plannen kunnen presenteren.

Foto: SP

Van veel bewoners van de Schadewijk hoorden we dat oud mogen worden in het pand waar je vroeger op school zat en nu zorg kan krijgen een geweldig idee is. Niet verwonderlijk dat we inmiddels al aanmeldingen hebben gehad voor de woningen, maar ook voor vrijwilligerswerk. Kortom een mooie middag. Mocht u interesse hebben om u aan te melden of vrijwilligerswerk te doen , neem dan contact op met
Marie-Therese Janssen via e-mail of op nummer 0630034616.