Rammelklinkers Berghem aangepakt

30 juni 2021

Rammelklinkers Berghem aangepakt

Al geruime tijd wordt door bewoners van de Kerkstraat in Berghem geklaagd over geluidsoverlast door losliggende klinkers. Enkele jaren geleden is de riolering vervangen. Daarna zijn er waterdoorlatende klinkers gelegd. Doordat verkeerd zand is gebruikt liggen deze nog steeds los en rammelen wanneer een fietser of auto er over heen rijdt. Dit leidt de aandacht af van fietsers (‘wat is hier aan de hand?’) en tot geluidsoverlast bij de omwonenden. De SP heeft in oktober vorig jaar aangedrongen op een oplossing.

Dat ging bij de gemeente niet van harte, want ‘de veiligheid was niet in het geding’ en ‘er was geen geld’. Maar na stevig aandringen door Adrie Geerts is de wethouder in december zelf gaan kijken en kwam tot de conclusie dat de veiligheid wél in het geding was. Ook had hij nog een potje gevonden. Hij ging het probleem nog voor de vakantie oplossen. Dat is gelukt. Binnen enkele weken zijn de bewoners van de Kerkstraat van het gerammel verlost. Dank zij de SP.