“Stoppen straatcoaches: Dat nooit!”

28 september 2019

“Stoppen straatcoaches: Dat nooit!”

Foto: SP

De SP is uitermate verbaasd en voelt zich overvallen door het bericht om te stoppen met de straatcoaches. Wij hebben alleen  maar positieve berichten over de coaches ontvangen. Onlangs hebben SP fractieleden hebben een werkbezoek gebracht aan Heerlen. Daar hebben we gezien hoe een goede samenwerking kan leiden tot vertrouwen bij de jeugd. Wij hebben daar niets gehoord van slechte afstemming. De straatcoaches geven aan dat ze langzaamaan het vertrouwen bij de jeugd hebben opgebouwd.

Deze werkwijze gaat zeker leiden tot meer resultaat. Zelfs de wethouder was verbaasd lezen we in de krant. De SP wil een  discussie in de raad en vindt dat de coaches moeten blijven.

Marie-Therese Janssen: "We begrijpen hier niets van. De gemeenteraad heeft unaniem gekozen voor deze organisatie juist omdat ze tot achter de voordeur komen. Nu wil het college overgaan naar boa's maar die roepen bij de jeugd een totaal andere reactie op."

Hoe kun je na amper één jaar al besluiten om te stoppen met de straatcoaches. Juist in de andere gemeentes waar straatcoaches werken is de samenwerking prima. De SP vindt dit een hele slechte beslissing voor de jeugd van Oss en de veiligheid in de buurten. SP-raadslid Marie-Therese Janssen gaat proberen het college te laten afzien van dit plan. Hopelijk steunt de rest van de Raad haar hierin.