SP wil fietsenstalling Spoorlaan open houden

29 mei 2019

SP wil fietsenstalling Spoorlaan open houden

Foto: Brabands Dagblad / Google afbeeldingen

De bewaakte fietsenstalling aan de spoorlaan staat weer ter discussie. Nu gaat het om de financiering. SP fractievoorzitter Jan Zoll heeft vragen gesteld over de toekomst van de fietsenstalling. Dit jaar moet er geld beschikbaar komen voor de stalling. De SP gaat zich de komende maanden inzetten voor het behoud van deze stalling.

In de gemeenteraad van 23 mei zijn deze vragen gesteld:

De bewaakte fietsenstalling aan de Spoorlaan in Oss voorziet in een grote behoefte. Veruit de meeste fietsen worden overdag in deze stalling geplaatst. De andere stallingen aan de achterzijde van het station en de bewaakte stalling van ProRail, zijn doorgaans ook goed bezet. Alles bij elkaar geeft dat een goede parkeervoorziening op het station in Oss.
De capaciteit van de stallingen van ProRail rondom het station is bij lange na niet genoeg om alle fietsen te plaatsen. Het wegvallen van de bewaakte stalling aan de Spoorlaan zou een terugkeer zijn naar de oude situatie waarbij overdag fietsen her en der worden geplaatst die voor overlast zorgen en tot verrommeling van de omgeving leiden.
Het is de SP ter ore gekomen dat de bewaakte fietsenstalling aan de Spoorlaan in Oss aan het eind van dit jaar wordt gesloten. Onze vragen aan de wethouder zijn:
1. Klopt het dat het college voornemens is de bewaakte fietsenstalling aan de Spoorlaan na 2019 niet meer te financieren?
2. Zo ja,
• Waarom sluit het college deze hoogst noodzakelijke voorziening?
• Waarom is de raad daarvan niet op de hoogte gesteld?
• Wat gaat u doen om na 2019 de overlast als gevolg van deze sluiting te voorkomen?