Lilian Marijnissen hoofdgast in Zout

9 april 2019

Lilian Marijnissen hoofdgast in Zout

Foto: SP

In Zout van zondag 14 april politca Lilian Marijnissen,  schrijver en columnist Ozcan Akyol, historicus Gerard Rooijakers  en Volkskrant journalist Loes Reijmer. Hoofdgast is Lilian Marijnissen en zij zal door gastinterviewer Ozcan Akyol stevig ondervraagd worden. Bij navraag waarover was zijn antwoord: ‘ik maak haar af’. Dan moet hij toch van goed huize komen om deze scherpe Osse politica in de hoek te drijven.

De recente autobranden, schiet- en steekpartijen in Oss brachten historicus Gerard Rooijakker ertoe om de bijnaam ‘Chicago aan de Maas‘ weer eens van stal te halen. Dit zeer tot het ongenoegen van onze burgemeester Wobine Buijs. Meer over de achtergrond van deze duiding  is te lezen in het essay dat Rooijakkers onlangs schreef: ‘Van onderop- de (on)macht van de gemeenschap’. Hij zal in Zout aan de tand gevoeld worden over zijn laatdunkende uitspraak over het imago van de Ossenaren.

De in Oss opgegroeide Loes Reijmer studeerde geschiedenis, politicologie en journalistiek. Ze maakt als jonge journalist furore in de Volkskrant. Ze schrijft over online cultuur, online shaming, feminisme, seksime, en inmiddels ook grote interviews.

Zodag gaat Stijn Steenbakkers haar interviewen over het leven van een ambitieuze journalist.

Columns zijn er van onze vaste columnist Theo van Duren en gastcolumnist MartinJan van Mourik,  de ‘Scout’ van Ravenstein’.

De muziek wordt gemaakt  door de in Heesch opgegroeide songwriter Mick Stender. Hij omschrijft zijn stijl als Americana/Alternatieve Country. Mick zal later dit jaar met zijn band optreden in Muze Misse.

Het Zout slotlied wordt gezongen door Willeke Berendsen met gitaarbegeleiding van onze muziekprogrammeur Henk Sterken.

Zout vindt plaats op zondag 14 april in de Groene Engel aan de Kuisstraat 15 in Oss. Aanvang klokslag 16.00 uur.