Laat Oss de Maashorst uit haar handen glippen?

15 februari 2019

Laat Oss de Maashorst uit haar handen glippen?

Foto: SP

Het rommelt in de Maashorst-organisatie. Voorzitter Versteijlen van de uitvoerings-stichting is plots opgestapt en hij was niet de eerste die vertrok: er klinken verwijten over gebrek aan visie en daadkracht aan het adres van de gemeenten. En in Oss lijken er bezuinigingen in voorbereiding die de organisatie in het hart treffen. Laat Oss dit prachtige gebied met al die kansen uit haar handen glippen?

Half januari schreef het Brabants Dagblad dat de 'spil van de Maashorst baalt van wethouders en vertrekt'. Het nieuwe uitvoeringsplan in voorbereiding loopt hiermee vertraging op. Oud-voorzitter Versteijlen verwijt de wethouders gebrek aan visie en daadkracht. De Maasmeanders en Toeristische Recreatieve Vereniging Bernheze schreven in oktober 2018 hetzelfde.
De SP maakt zich zorgen en wil van het college van burgemeester en wethouders van Oss weten wat zij van deze gebeurtenissen vindt en of zij nog achter de uitgangspunten van de Maashorst staan.
Afgelopen maandag kwam naar buiten dat Oss bezuinigingen voorbereidt. De SP is bang dat de gemeente Oss de natuur- en recreatie-waarde van het prachtige gebied niet langer erkent en dat ze de kansen die de Maashorst ons biedt daarmee uit de handen laat glippen.
Martijn Tonies stelt namens de SP schriftelijke vragen om duidelijkheid te krijgen.