SP wil behoud gebouw "Bonte Hoef"

21 januari 2019

SP wil behoud gebouw "Bonte Hoef"

Foto: SP

De Hille en de Bonte Hoef zullen worden samengevoegd en er komt één nieuw wijkgebouw waar de activiteiten gebundeld gaan worden. Dan gaan de bestaande gebouwen van de Hille en de Bonte Hoef de functie van wijkgebouw verliezen. Er is echter nog steeds vraag naar geschikte ruimten voor verenigingen en andere initiatieven in het kader van laagdrempelig ontmoeten.

Te denken valt aan "De Wissel", Helpende Handen" enz. Het aanbod van geschikte ruimten achterblijft bij de vraag. Het gebouw van de Bonte Hoef is weliswaar oud maar nog een prima gebouw. En het is financieel afgeschreven. De SP wil het gebouw De Bonte Hoef als maatschappelijk vastgoed  handhaven. Zij wil dat het college  gaat onderzoeken welke noodzakelijke aanpassingen er nodig zijn om dit gebouw te behouden en

verenigingen en initiatieven voor laagdrempelig ontmoeten in Oss de mogelijkheid  bieden om ruimte in de Bonte Hoef te huren. SP fractievoorzitter Jan Zoll dient a.s. donderdag hierover een motie in.