Osse lijsttrekkers in Politiek café Zout

9 maart 2018

Osse lijsttrekkers in Politiek café Zout

Foto: SP

Zondag 11 maart staat  Zout in het teken van de lokale verkiezingen. Alle lijsttrekkers komen op het podium. Burgemeester Wobine Buijs en Theo van Duren spreken columns uit. Gastinterviewer is Commissaris van de Koning Wim van de Donk, die Paul Spapens meebrengt.

Tien dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen doet het reizend verkiezingscircus Zout aan. In 8 korte een-op-een debatten kruisen de lijsttrekkers de degens met elkaar over prikkelende  stellingen. Ze krijgen ook allemaal een minuut om te vertellen waarom Ossenaren juist op hun partij moeten stemmen. Met de voorman van de nieuwe partij VZS is er een kort interview.

Wim van de Donk, de Brabantse Commissaris van de Koning  heeft een groot hart voor Brabant. Hij  heeft ruimte in zijn agenda gemaakt voor een tweegesprek in Zout met de kleurrijke, welbespraakte en eigenzinnige Brabantse publicist, schrijver en cultuuractivist Paul Spapens.

Burgemeeste Wobine Buijs is een graag geziene gast in Zout. Deze keer treedt ze op als gastcolumnist. Ook onze vaste columnist Theo van Duren is weer van de partij.

PuurBabs van Balveren zal met haar daverende stem de door debatten opgewonden politieke aanhang tot bedaren brengen.  Ze wordt begeleid door Jan Borger op bas, Bram Huygen op gitaar en ClemensJan Langens op cajon.

Het Zoutlied wordt gezongen door Willeke Berendsen onder gitaarbegeleiding van Henk Sterken.

Zout wordt gehouden in de Groene Engel aan de Kruisstraat 15 in Oss en vangt aan om klokslag 16.00 uur.