Hoog tijd voor een ander socialer beleid

16 februari 2018

Hoog tijd voor een ander socialer beleid

VOOR ELKAAR

SP lijsttrekker Marie-Therese Janssen overhandigde het SP  verkiezingsprogramma aan het oudste en jongste actieve SP-lid van Oss. Diny Vissers is met haar 86 jaar nog helder van geest en actief in de cliëntenraad van de Wellen en in de KBO. Jerrie van der Wal, 18 jaar, studeert nog en is present als de SP de wijk ingaat en zet zich in voor het belteam van de SP. De SP is er voor jong en oud.

“Met dit college van VDG, CDA en VVD waait de laatste jaren een gure rechtse wind door Oss. En de VVD lijkt als kleinste partij de dienst uit te maken,” aldus de eerste vrouwelijke lijsstrekker van de SP in Oss Marie-Therese Janssen. “Het is hoog tijd voor een ander socialer beleid. En dat er weer geluisterd wordt naar de bevolking.
Miljoenen zijn verspild voor plannen waar de bevolking niet achter staat. Zoals de verplaatsing van de bibliotheek naar het centrum en onzorgvuldige investeringen in een crematorium op een plek veel te dicht op de bevolking. Het college weigert ondanks massale steun van de bevolking haar nek uit te steken om de school Den Bongerd open te houden. En ondanks alle mist die wordt opgetrokken is het zonneklaar dat het college instemt met de komst van een mestfabriek die 500 miljoen kilo mest per jaar moet gaan verwerken.
De SP moet weer de grootste partij worden in heel de gemeente Oss. Zodat we weer een krachtig gemeentebestuur krijgen waar de rol van het gemeente om een sociaal en duurzaam Oss te krijgen wordt versterkt en waar een mestfabriek geen kans krijgt. En een gemeentebestuur dat niet slaafs de bezuinigingen van Den Haag doorvoert maar het recht op zorg en jeugdzorg lokaal garandeert en landelijk bevecht. En het geld bestemd voor de zorg ook echt uitgeeft aan zorg.
Met de SP terug in het college  komen de bezieling en het hart weer terug in Oss. Wij gaan de mensen opnieuw een stem geven. Met optimisme en vasthoudendheid. Met elkaar en voor elkaar. Daar kunt u op rekenen.”