winst waait weg

9 december 2017

winst waait weg

Foto: SP

SP lanceert plan voor gemeentelijk energiebedrijf: laat de winst niet wegwaaien!

Vandaag heeft de SP haar plan gepresenteerd om niet via commerciële ontwikkelaars, maar zelf twee windmolens te gaan exploiteren. Het ontwikkelen van de windmolens door de gemeente zelf levert maar liefst drie keer zo veel rendement op. In 15 jaar tijd is dat 2,7 miljoen euro extra.  Dat komt omdat commerciële partijen er natuurlijk dik aan willen verdienen. De gemeente kan de gehele opbrengst ten goede laten komen aan de Osse samenleving. SP-raadslid Martijn Tonies: “In gemeentelijk beheer hebben we zelf de democratische controle over de windmolens en waait de winst niet weg, maar naar ons toe”.

Het college van VDG, CDA en VVD wil vanuit politieke, neoliberale motieven alleen de windmolens aan commerciële partijen gunnen via een openbare aanbesteding. En daarmee waait de winst van de windmolens weg.

De SP is een actie gestart om een meerderheid van de gemeenteraad zover te krijgen dat het SP-plan voor een gemeentelijk energiebedrijf serieus wordt onderzocht.  In de gemeenteraad van 14 december wordt over deze plannen gesproken.

Laat ook uw mening horen aan de Osse gemeenteraadsleden. Ga daarvoor naar de website: www.winst-waait-weg.nl