“Het wordt van kwaad tot erger”

14 december 2017

“Het wordt van kwaad tot erger”

Foto: SP

“Het wordt van kwaad tot erger,” aldus SP fractievoorzitter Jan Zoll over de nieuwste plannen van het college van VDG, CDA en VVD over de Wal en de bibliotheek.

De ondernemers zoals vastgoedbedrijf Van Deursen hebben exploitatieproblemen doordat V & D weg is en winkels leeg staan. En de gemeente neemt deze problemen over. Van Deursen en de investeringsmaatschappij OCP worden uitgekocht. En de bibliotheek wordt verplaatst terwijl de bevolking dat geldverspilling vindt.

Jan Zoll: “Dat project kost de gemeenschap miljoenen teveel. En vervolgens wordt een wurgcontract gesloten met bouwer Van Wanrooij. Als er geen plan komt waar hij aan kan verdienen zit de gemeente met de gebakken peren. Zij wordt dan gedwongen 7 miljoen aan Van Wanrooij te betalen.”

De centrumplannen hebben alles weg van een prestigeproject van een college – overigens gesteund door GroenLinks en Beter Oss - dat nog wil scoren voor de verkiezingen.  De prijs van in totaal 13 miljoen wordt betaald door de gemeenschap.

Jan Zoll; “Dit college zwicht voor de ondernemers. Het is een speelbal voor hen met buitenproportionele kosten voor de gemeenschap, terwijl we nog geen plan hebben. Het is alsof je een peperduur huis koopt zonder te weten wat voor huis. Onbegrijpelijk.”