Gemeenteraad heeft lak aan de mening van de bevolking

23 september 2017

Gemeenteraad heeft lak aan de mening van de bevolking

Foto: SP

Met uitzondering van de SP besloot de gemeenteraad donderdagavond in te stemmen met de nieuwe centrumplannen in Oss. Daarmee neemt de gemeente grote financiële risico’s en wordt de mening van de Osse bevolking compleet genegeerd. De bevolking die in grote meerderheid de verplaatsing van de bibliotheek en het afbreken van de winkelrij aan het parkeerterrein De Wal kapitaalvernietiging vindt.

Fractievoorzitter Jan Zoll: “Door nu in te stemmen met deze plannen na een schimmige discussie zullen de Ossenaren hun handen branden aan hete hangijzers en lopen de risico’s in de miljoenen.”

Er wordt nu een besluit genomen om het oude V & D pand te slopen en de pas 20 jaar oude winkelrij aan het parkeerterrein De Wal. Door de verplaatsing van de bibliotheek wordt de huur die moet worden betaald vele malen hoger dan nu het geval is. Het is smijten met geld dat is opgebracht door de Osse bewoners.

Jan Zoll: “Er is sprake van een tunnelvisie bij de gemeenteraad en het College. Dit ene plan gaat heel veel geld kosten terwijl het geld veel beter kan worden besteed. Het geld moet naar boeken en cultuur en niet verdwijnen in de zakken van Van Deursen.”

Het is een vreemde zaak, de besluitvorming over de centrumplannen. Het is alsof je een huis koopt zonder dat je de prijs weet. Het zal een dure rekening worden nu de gemeenteraad en het College in de fuik van Van Deursen is gezwommen.