Henk van Gerven nieuwe voorzitter SP Oss

20 juni 2017

Henk van Gerven nieuwe voorzitter SP Oss

Foto: SP

Henk van Gerven is met grote meerderheid van stemmen gekozen tot nieuwe voorzitter van de SP-afdeling Oss. Hiermee neemt hij voor een periode van twee jaar het stokje over van Jan van den Eijnden.

Henk van Gerven is geen lid meer van de Tweede Kamer, maar wil zich wel actief blijven inzetten voor de SP. Er ligt meteen een fikse taak voor hem klaar, immers de gemeenteraadsverkiezingen komen er aan. “Eerst nog even vakantie, maar dan gaan we er vol tegen aan. Met nieuwe mensen en nieuwe plannen gaan we in maart een mooi resultaat halen.”

Jan van den Eijnden werd in de bloemen gezet. Voorzitter zijn van een lokale SP-afdeling betekent veel werk op je schouders nemen. Jan heeft zich prima van zijn taak gekweten en kreeg veel waardering van de leden.

Ook Henk van Gerven werd in het zonnetje gezet, Niet om het voorzitterschap. Daar moet hij zich immers nog bewijzen, maar om het vele werk wat hij heeft verricht in de Tweede Kamer. Emile Roemer was speciaal naar Oss toe gekomen om hem de zilveren tomaat op te spelden.