actie voor Den Bongerd nog steeds nodig

18 mei 2017

actie voor Den Bongerd nog steeds nodig

Foto: SP
Na 40 jaar heeft de directie van Den Bongerd, een school in Oss voor kinderen die meer hulp en begeleiding nodig hebben, opeens aangekondigd dat deze school moet sluiten. De kinderen, die juist gebaat zijn bij de kleinschaligheid van de school, moeten worden opgenomen in het reguliere onderwijs, in zogenoemde 'koersklassen'. Ouders, leerkrachten en leerlingen pikken dit niet en hebben zich verenigd in het actiecomité Bongerd moet Blijven.

Met hulp van Lilian Marijnissen hebben ze in Oss al flink wat acties gevoerd voor behoud van de school. Staatssecretaris Dekker heeft, als antwoord op vragen van SP Kamerleden Peter Kwint en Lilian Marijnissen, laten weten geen noodzaak te zien om met de directie van den Bongerd in gesprek te gaan. Volgens de staatssecretaris past de sluiting van deze prachtige school helemaal in het concept van 'passend onderwijs'. Marijnissen: 'Deze staatssecretaris weigert te zien dat zogenaamd 'passend onderwijs', knellend onderwijs wordt. Scholen als Den Bongerd zijn juist ontzettend belangrijk en moeten blijven bestaan. We zullen de acties dus blijven steunen.' Teken ook voor behoud van Den Bongerd op www.bongerdmoetblijven.nl