Bongerd moet blijven!

16 februari 2017

Bongerd moet blijven!

Leerlingen, oud-leerlingen, ouders, docenten, SP’ers en andere sympathisanten van den Bongerd kwamen woensdag 15 februari bij elkaar bij het kantoor van de directie van het Hooghuis. Zij kwamen daar om 1200 handtekeningen aan te bieden. Deze handtekeningen zijn in nog geen twee weken tijd verzameld. Voor Oss is den Bongerd een begrip. De school wordt een warm hart toegedragen.

Hoewel de directie al ruim van tevoren geïnformeerd was, namen ze niet eens de moeite om de handtekeningen in ontvangst te nemen. De directie wilde alleen op donderdag ochtend in gesprek. Ook toen het actiecomité aan gegeven heeft donderdag ochtend met een delegatie aanwezig te zijn voor het gesprek, weigerde de school directie nog steeds om de handtekeningen op woensdag avond in ontvangst te nemen. Terwijl op donderdag ochtend vrijwel alle leerlingen en docenten natuurlijk naar school moeten en dus niet aanwezig kunnen zijn.

De actievoerders hebben het bord waarop staat Bongerd moet Blijven met 1200 handtekeningen achtergelaten bij het Hooghuis. Daarnaast hebben leerlingen, oud-leerlingen, ouders en ook de zoon van de oprichter van den Bongerd 40 jaar geleden (en tevens zelf oud leerling) een woordje gesproken. Iedereen was het erover eens: Bongerd moet Blijven!

Bij Dtv kan je lezen dat het "Gesprek met directie Den Bongerd heeft niets opgeleverd"