Oss slechtst scorende gemeente bij telefonisch beantwoorden van zorgvragen
Oss slechtst scorende gemeente bij telefonisch beantwoorden van zorgvragen

Het TV programma "Kassa" heeft samen met onderzoeksbureau Store Support onderzoek gedaan naar de dienstverlening van de
gemeenten sinds de grote veranderingen in de zorg. In de uitzending van 11-04-2015 werden de resultaten bekend gemaakt.
Oss blijkt de slechtst scorende gemeente bij het telefonisch beantwoorden van zorgvragen.
In het onderzoek werden aan 36 gemeenten telefonisch of per email zorgvragen gesteld, die vaak in de praktijk voorkomen. Helaas scoorde Oss het slechtst bij het beantwoorden van telefonische vragen over bijvoorbeeld een traplift of hulp in huishouding.
Oss scoorde wel goed bij de beantwoording van mails.
Maar juist oudere mensen maken liever gebruik van de telefoon. Een aantal van hen bezit geen computer of kunnen er niet goed mee overweg.
De SP heeft al vaker aangegeven dat er klachten zijn over de serviceverlening aan inwoners op het gebied van beantwoorden van zorgvragen.
Mede naar aanleiding van de uitslag van dit onderzoek heeft raadslid Marie-Therese Janssen namens de SP de volgende vragen aan het college gesteld:
-
Herkent de wethouder de uitslagen van het
onderzoek? -
Zo ja, wat zijn de acties die u gaat ondernemen
binnen de gemeente? -
Op welke termijn gaat u intern aan de slag om de
geconstateerde zaken te verbeteren? -
Hoe gaat u de inwoners informeren over de
eventuele verbeteringen?
- Zie ook:
- Gemeenteraad