SP stelt vragen over sluiting nachtapotheek

21 februari 2014

SP stelt vragen over sluiting nachtapotheek

De SP stelt vragen aan het collge van B&W in Oss over de sluiting van de nachtapotheek in Oss. Veel Ossenaren zijn boos. Zij geven allemaal aan dat het in een stad met 85.000 inwoners toch mogelijk moet zijn om een nachtapotheek te hebben. Bij velen komt de pijn en boosheid over het verlies van het ziekenhuis, het verlies van de huisartsenpost na 23.00 uur naar boven. “En dan ook nu nog de nachtapotheek weg? ”, is de reactie van velen.

De SP vraagt hierover de mening van het college en informeert of het college al contact heeft opgenomen met de Osse apothekers om voor de belangen van de Ossenaren op te komen.

Wanneer er gemiddeld per nacht twee recepten worden afgehaald, dan betekent dat dat er elke week 14 mensen in de nacht naar Uden moeten. Wat nu als je alleenstaande moeder bent van een kind met hoge koorts of als je partner veel pijn heeft, of je hoogbejaarde vader heeft het heel erg benauwd? Dan is Uden ineens ver. En bovendien beschikt niet iedereen
over een auto.

De SP gaat door met handtekeningen ophalen. En hoopt dat het college er alles aan doet om de apothekers in Oss weer zover te krijgen dat zij, net als altijd, één apotheek in de nacht openhouden.

Marie Therese Janssen

Ans Broersen