Verklaring SP inzake uitspraken wethouder van Loon

8 augustus 2013

Verklaring SP inzake uitspraken wethouder van Loon

PP

Met verbijstering heeft de SP kennis genomen van de uitspraken van wethouder van Loon in het Brabants Dagblad over de problemen bij de BSOB en de financi&#235le gevolgen daarvan voor Oss.
De wethouder zegt aan de ene kant dat hij uit laat zoeken wat er aan de hand is en verderop in het artikel zegt hij dat hij wel al op de hoogte was. Over de misschien wel een half miljoen euro die het Oss gaat kosten reageert de wethouder wat laconiek met de uitspraak: &#180als dat zo is vind ik het behoorlijk veel&#180.

De SP verwacht meer meer daadkracht van de verantwoordelijk wethouder financi&#235n. Oss moet momenteel ieder dubbeltje twee keer omdraaien en de gevolgen van bezuinigingen worden steeds meer duidelijk, kaalslag in het openbaar groen, kunst en cultuur, verenigingen en burgers moeten de broekriem aanhalen. Als er dan een aanslag van 500.000 euro op je begroting in de lucht hangt verwacht de SP van de wethouder dat hij aangeeft dat hij er per direct alles aan gaat doen om de schade voor Oss beperkt te houden.

Wethouder van Loon geeft in het artikel ook aan dat hij de raad wel heeft ge&#239nformeert over de huidige problemen bij BSOB. Dit is voor het grootste deel onjuist. De SP heeft de geluidsopname van de rekeningcommissie van 13 juni 2013 nog eens afgeluisterd. Wethouder van Loon heeft daar een zin aan BSOB besteed. &#180BSOB is niet in control, we zitten er bovenop maar de stukken zijn niet op tijd geleverd&#180, was die zin. Geen woord over de oorzaken, gevolgen en wat het Oss kan gaan kosten. De SP blijft van mening dat de wethouder de plicht heeft om de Osse raad z.s.m actief te informeren over de actuele situatie.

Met vriendelijke groet,

Paul Peters, fractievoorzitter SP