Verzet tegen bezuinigingen op sport, cultuur en historie in de startblokken

2 juni 2013

Verzet tegen bezuinigingen op sport, cultuur en historie in de startblokken

Paul PetersDe aangekondigde bezuinigingen op sportverenigingen, het museum en het stadsarchief zijn hard aangekomen in de Osse samenleving. De dreigende sluiting van zowel museum als stadsarchief, en de forse tariefsverhogingen voor de veldsporten hebben veel kwaad bloed gezet. Naast boosheid willen mensen ook in verzet komen om deze drastische maatregelen ongedaan te maken. Dat is de conclusie van de Osse SP na gesprekken met talloze cultuur-, historie- en sportliefhebbers de afgelopen dagen.

Om iedereen, die niet alleen boos is, maar ook wat wil doen bij elkaar te brengen worden er twee bijeenkomsten georganiseerd. De eerste , over het museum en het stadsarchief, is aanstaande dinsdagavond. Hiervoor hebben Nicolette Bartelink van Museum Jan Cunen en Paul Peters van de SP iedereen die zij kennen uitgenodigd om met elkaar de actieplannen te bespreken. Dinsdag om 20.00 uur komt deze groep mensen bij elkaar in het museum. Het is een avond waar iedereen die actief iets tegen de plannen wil doen en ideeën heeft, van harte welkom is.

Met de veldsportverenigingen is de SP in overleg om op korte termijn een gelijksoortige bijeenkomst te organiseren. Hiervoor is nu echter nog geen datum.

De SP weet dat er andere mogelijkheden zijn voor de forse besparingen en komt deze week met alternatieven voor de bezuinigingen op sport, cultuur en historie.