SP wil veilige oversteek Singel 40-45

6 maart 2013

SP wil veilige oversteek Singel 40-45

Samen met buurtbewoners haalde de SP binnen 24 uur 239 handtekeningen op voor het realiseren van een veilige oversteek op de Singel 1940-1945.

Ten hoogte van de Pastoor Vissersstraat wordt al jaren overgestoken op door vele voetgangers. Deze plek is daar niet goed voor ingericht en dat levert een onveilige situatie op voor zowel voetgangers als voor de weggebruikers.

onveilig oversteken
onveilige oversteek

Op vragen die de SP stelde over hoe het college met deze onveilige situatie dacht om te gaan, antwoordde de wethouder dat het plaatsen van een tralie-hekwerk om het oversteken daar onmogelijk te maken de beste oplossing is. Uit kostenoverwegingen echter gebeurt er nu helelmaal niets, en zo laat men bewust een onveilige situatie bestaan. De SP vind dat geen goede zaak en wij gaan gemeente vragen goed te kijken naar een veilige oplossing om het oversteken hier goed geregeld te krijgen. De honderden handtekeningen die wij daarbij zullen aanbieden zullen dat verzoek zeker kracht bij zetten.