h

Dienstverlening Oss gedaald

5 maart 2013

Dienstverlening Oss gedaald


Paul Petersonderzoeksbureau SCC Consultancy onderzocht het niveau van dienstverlening van verschillende gemeentes. Oss daalde in twee jaar van een 8,2 naar een magere 5,9. De SP stelt hierover vragen aan het college.


Eind 2012 heeft het onderzoeksbureau SCC Consultancy, in opdracht van de Kamer van Koophandel Brabant, een onderzoek uitgevoerd naar de dienstverlening aan ondernemers van de 52 gemeenten in Brabant. Onderzocht is hoe klantgericht en klantvriendelijk gemeenten zijn als zij telefonisch of via mail door ondernemers benaderd worden. In 2010 is ook een dergelijk onderzoek gehouden waardoor de ontwikkeling duidelijk te zien is.

Oss scoorde in 2010 een mooie 8,2. In 2012 was dat gezakt tot een magere 5,9. De ambitie van Oss was en is om gemiddeld een 7,5 te scoren en dat is dus niet gehaald. Telefonisch scoorde Oss een 5,6 tegenover 7,8 in 2010. Met de E-mail haalde Oss een 6,5 tegenover een 9,2 in 2010.

De vragen die wij stelden:

  • Bent u op de hoogte van de uitslagen van het onderzoek?
  • Bent u geschrokken van de uitslag van het onderzoek?
  • Wat zijn volgens u de oorzaken van de sterke daling in Oss?
  • Wat bent u van te gaan doen om de dienstverlening aan ondernemers op het nivo van 7,5 te krijgen?
  • U bent hier