"Zorg voor elkaar" in Oss van start

8 februari 2013

"Zorg voor elkaar" in Oss van start

Op maandag 4 februari is in Oss op initiatief van de SP het comité ´Zorg voor elkaar´ opgericht. In het comité zitten mensen van allerlei pluimage:medewerkers van de Thuiszorg, leden van de WMO-raad, een huisarts, een fysiotherapeute en politiek actieve mensen. Eén ding hebben ze gemeen: Ze zijn zeer bezorgd wat de gevolgen zijn van de komende bezuinigingen.

Het huidige kabinet wil 75% op de thuiszorg bezuinigen en 25% op de persoonlijke verzorging. Daarnaast wil het kabinet ook dat mensen zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Dit valt niet te rijmen. Het comité is bang dat mensen verstoken blijven van hulp in een vervuilde omgeving. Daarnaast dreigen vele thuiszorg medewerkers ontslagen te worden.

De eerste plannen zijn demonstratief een commissievergadering bij te wonen en een groot Oss Zorgdebat te organiseren.

Meedoen?

Voelt u zich betrokken? Het maakt niet uit of u als medewerker, cliënt of familie met de zorg te maken hebt. Wij kunnen uw hulp goed gebruiken. Meldt u zich aan door een berichtje te sturen naar oss@sp.nl of door te bellen naar 0412-632148.