LINKSE HOBBY: DE KEUZE VAN JAN MARIJNISSEN

22 oktober 2012

LINKSE HOBBY: DE KEUZE VAN JAN MARIJNISSEN

Jan MarijnissenBent u er nog niet geweest?
Dan is het zeker een aanrader, de tentoonstelling Linkse Hobby: De keuze van Jan Marijnissen

Voor deze tentoonstelling heeft Jan Marijnissen een selectie gemaakt van kunstwerken uit de collectie van Museum Jan Cunen in Oss.

poster Linkse Hobby

Naast een geëngageerd en gepassioneerd politicus is de geboren en getogen Ossenaar ook een liefhebber van beeldende kunst. In deze tentoonstelling zal negentiende-eeuwse schilderkunst gecombineerd worden met moderne en hedendaagse kunstwerken. Ook wordt als eerbetoon aan Antoon de Werd, oud directeur van het museum en voormalig collega van de vader van Marijnissen, een zaal door zijn zoon Guido de Werd ingericht.

Tijdens de tentoonstelling zullen kunstenaars die verbonden zijn aan K26, stichting beeldende kunst Oss, worden uitgenodigd om een kunstwerk te vervaardigen naar aanleiding van de tentoonstelling. Het resultaat daarvan zal vanaf zaterdag 16 december te zien zijn in het museum.
De tentoonstelling is te bekijken tot 20 januari 2013.

In de tentoonstelling zijn werken te zien van onder andere:
Erik Andriesse | Jan Andriesse | Bram Bogart | Johannes Bosboom | Ad van Campenhout | Paul van Dongen | Ton Frenken | Wout van Heusden | Helena van der Kraan | Reinier Lucassen | Jacob Maris | Matthijs Maris | Hendrik Willem Mesdag | Jon Naar | Ronald Ophuis | Viviane Sassen | Jan Schoonhoven | Wim Sinemus | Michael Tedja | Carel Visser | Jaap Wagemaker | Jan Hendrik Weissenbruch | Hendrik Wiegersma.