Wouter van Dieren in Zout

9 februari 2012

Wouter van Dieren in Zout

zoutAanstaande zondag is Wouter van Dieren de hoofdgast in politiek cafe Zout. Wouter stond aan de wieg van de (inter)nationale milieubeweging en is een vooraanstaand lid van de club van Rome. In 1993 zag hij de financiele crisis al aankomen. In zijn boek de New Green Deal wijst hij een uitweg uit de crisis.
De themadiscussie gaat over de staking van de schoonmakers in ons land die nu al meer dan een maand voortduurt. Zij staken voor een menswaardig loon en respect. Te gast zijn stakingsleider Ron Meyer en mede organisator Lilian Marijnissen.

In de kwestie komen raadsleden Mahmut Erciyas (SP) en Iris van Dinther (PvdA)aan het woord. Het college van B&W wil de regeling Meedoen Is Belangrijk rigoureus kortwieken. Het gaat om bijdragen voor sociaal culturele activiteiten, zwemlessen voor kinderen en schoolkosten. Iris van Dinther sloot zich aan bij de kritiek van Mahmut Erciyas. Krijgt Iris de ruimte van zijn PvdA om met de oppositie mee te gaan?

In de Zoutquiz kruisen Renske van Grinsven en John van Boekel van de Stichting Oss Cultureel de degens.

De columns worden uitgesproken door Theo van Duren en Paul Wilbers, de burgemeester van Ubbergen.

Zondag is er livemuziek van de formatie Big Whiskey.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.